SXR 600 låter konstigt, snabbt svar behövs!

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Okej, får kolla med ÅF om det går att köpa en sån där nippel.
Men om den bara är för avluftning, borde den väl starta ändå:hmmmm2:?

Men vad kan det bero på att luftburken blev sådär?

Får väl riva gasarana när jag tid. Stiften är ganska svarta, så den går nog ganska fett.

teddo

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
smäller den på olika cylindrar eller är de samma varje gång? blev sådär för mig... då tog ja ut stiftet den smällde på och lät den puttra på tomgång några sekunder... sen lät ja den stå nån timme sen var den som den skulle igen... om den flödar ordentligt ska de väll finnas en avtappnings plugg på vevhuset har jag för mig?!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Är du säker på att det är bensin/olja i luftburken? Så att det inte bara är avgasblandat vatten?

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Fick igång han nu :D
Började med att ta ur tändstiften och draur lite. I med nya stift, startar inte. :(
Testar med startgas, går igång ganska direkt. Höll liv i den med startgasen, tills den klarade att gå själv. Startgas är fina grejer ;)
Sen en redig varmkörning :)
Nu går han som han ska :D
Dock kom jag ej på vad felet var.
Passade även på att byta avgasfjädrar efter den hade skjutit. Såg ut att behövas... Måste ha varit ett helvetiskt tryck.

(Den nya till vänster)
Verkar som jag har fått fel fjäder från ÅF?

(Den nya till höger)
Min extremt fina avgaspackning ;)

Kan även konstatera att någon har snott min sproilans nya orginal rem, någon gång under jullovet:bawling:, när den stod i garage!!
Jag blir helt:frusty:, En onödig utgift som student:argh:

Vad kan en ny orignal rem kosta?

Last edited:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Startade fin fint nu idag, efter en natt ute i kylan.
Dock måste jag fixa till en plåt att sätta framför utblåset, för han bluddrar ner sig om det blir för mycket snö framför.
Kan va att snö kommer ner i luftburken också.

När jag kommer upp i fart ca 50-70, hör jag ett svagt rasslande ljud:hmmmm2: Behöver kedjan spännas?

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Det kan var kjedjan eller nå drivlager också, ska du sträcka kjedjan vrid på sträckaren tills det tar stopp sen lås fast

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Kom bara ihåg om du ska sträcka kedjan att du drar bulten det du kan för hand å inte med verktyg, sen är det bara att dra åt låsmuttern.
En ny originalrem kostar väl ca. 850 spänn.