Bestyckning snopro 440

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Har en Snopro 440 -06 som jag köpte i sommras. Var ute och körde igår när det var -4 grader . Sen idag när jag och en polare skulle fara ut och köra då gick den som ett rövhål då var det -14. Kan 10 grader göra så stor skillnad på hur skotern går? :confused:

Är dom verkligen så känsliga på bestyckningen. Bor i umeå.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
om den gick så dåligt så var de inte långt ifrån att skura kan ja säga...och jaa de gör sån skillnad.. tror ja hade 350 i min..och 370...

öka på din 2 enheter från de du har nu så ska de nog gå i -10..eller ett tips..handla dial a jet...ställbara munstycken:)..

440 är 440..har man tur får man en individ sominte är så kännslig.men väldigt få såna som finns..

ett tips när du ska byta munstycken.. tippa upp skotern på sidan..så har du en plast under buken..är 6st torxskruvar tror ja som håller den.sen ser du gasarnas botten..lätt som satan å bestycka:)

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
okej det lät ju inte så bra.. Jag har funderat på inhandla Dial a jet. Fungerar det verkligen så bra som alla säger?
Hur mycket bör man gå upp om man ska köra i typ -20 till -25? Ska in åt landet på jul och köra och där brukar det vara kallt som bara fan..

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Körde min 440 i alla möjliga grader och märkte då knappt/om någon alls skillnad. Visst gör gradorna skillnad, säger inte att det möjligtvis kan bero på bestyckning, men så dramatiskt mycket sämre som det lät !?? Mer en åsikt kanske men.

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Körde min 440 i alla möjliga grader och märkte då knappt/om någon alls skillnad. Visst gör gradorna skillnad, säger inte att det möjligtvis kan bero på bestyckning, men så dramatiskt mycket sämre som det lät !?? Mer en åsikt kanske men.
Jo det var faktiskt så illa som det lät. Ska pröva bestycka om den. Kanske har något å göra med att den är ganska urtagen, kör faktiskt Cory Davis gamla maskin :heh: