Skoterförsäkring, Hel/halv ??

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hej, ska försäkra min skoter.
Men vet vad jag ska ha för nått, hel eller halvförsäkring ? vad tycker ni är mest prisvärt och vad har ni på era maskiner ? (skiljer naturligtvis från olika försäkeringsbolag)

Jag har att välja mellan :
Halv- 2347 :-
Hel- 4180 :-

De är fråganom vad man ska välha ? vad tycker ni? har inte kollat självrisken..
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
Japp ! blev ingen skillnad om pappa stod på den
hmm då borde du höra med dinaförsäkringar www.dina.se
kostar ca 4200 hel/helår för mig och då kör jag en -08 och är 22år.

annars så beror det ju på hur du kör, tuktar du så ska du ha hel och kör du som en Kärring så kan du ju nöja dig med halv. allt beror ju på om du hade tänkt kvadda skotern eller inte;) eller om du har råd att ta chansen att köra på halv.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
hmm då borde du höra med dinaförsäkringar www.dina.se
kostar ca 4200 hel/helår för mig och då kör jag en -08 och är 22år.

annars så beror det ju på hur du kör, tuktar du så ska du ha hel och kör du som en Kärring så kan du ju nöja dig med halv. allt beror ju på om du hade tänkt kvadda skotern eller inte;) eller om du har råd att ta chansen att köra på halv.
Jag hade inte tänkt crasha den med vilja.
Nja kör inte som en kärring, råd och råd, känns ju bra ondöigt att betala 2000 extra i onödan, men sen när man sitter i trädet är de ju en annan sak, vettefan vad jag ska ha:heh:försäkradde den nu idag på dinaförsäkringar, halvförsäkring, får se om man går upp till hel sen
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har också Dina försäkringar, bra priser på skotrar. Folksam skulle ha 13500:- helförs för hawken. Dina försäkringar: 4000:- hel.

Bra att stödja norrbotten, haha. Nee nog går man efter priser men bra att dom är bland de billigaste.
"Vi på Dina Försäkringar Nord är ett lokalt bolag som arbetar i Norrbotten. Vi inriktar idag framförallt våra krafter på Fyrkanten, Piteå Älvdal och de norrbottniska kustkommunerna."
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
får jag låna tråden en snabbis. det så att jag är 17 år och bor i Ljungaverk. har skoterbevis och försäkringen kostar 3000 kr hel. men om den ska stå på morsanså kostar de lika mycket men hon har ingen körkort och inte heller skoterbevis. hon håller på ta körkort nu så jag undrar blir de billigare när hon skaffat körkort? har DINA =D
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
vet ni va vagnskadesjälvrisken är på dina eller? jo 10 000.. helt värdelöst enligt mig. om du inte har en maskin som väger över 400kg och mindre än 77kw.. haha vem har det? :) själv kör jag hel på länsförsäkringar 4600 per helår och 5000 i självrisk.
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
vet ni va vagnskadesjälvrisken är på dina eller? jo 10 000.. helt värdelöst enligt mig. om du inte har en maskin som väger över 400kg och mindre än 77kw.. haha vem har det? :) själv kör jag hel på länsförsäkringar 4600 per helår och 5000 i självrisk.
jo det e ju sant, men för mig så är försäkringen på Dina ganska många tusen billigare i jämförelse med andra bolag så skillnaden i självrisk har man tjänat igen bara man kör 1-2 år utan att totalkvadda skotern.

fast just nu så kör jag endå bara trafik på dina och resten på BRPs märkesförsäkring så självrisken för vagnskada ligger bara på 4000 :D