Arctic cat HJÄLP primär variatorn

turbotony

Medlem
19 dec 2009
6
0
1
arvika
Köpte mej min första skoter för 2 veckor sedan, En Arctic cat zr 600 fsi,,
efter lite översyn insåg ja att en av rullarna på primär varitatorn va dålig, (bussningen i ena vikten hade gett med sej och slitet rullen snett..Köpte mej i vilket fall en renoverningssats på bengans motor..MEN till problemet jag får inte lös Variator korset. har byggt mej en verktyg me 3 armar som sätts runt korset, har använt mej av 5,56, värmt med gasolen, kör me mutterdragare, haft 2 m hävstång, men ändå lossnar den ej????Vanligt att de sitter som svin? ja ja snön väller ner ute å ja har inte kört 1 meter:(..Någon som har tips?? Får väl försöka hitte någon som kan fixa det annars..Tacksam för Svar.. Mvh Tony

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
måste du lös med korset för att byta rullar? går de inte å få ut dom utan att göra detta ingrepp..har som för mig att de ska gå?:)..

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Värma ännu mer och ännu längre hävstång är det enda som hjälper,och ja vissa KAN sitta som "svin"...

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Tjenare jag bytte bussningar nyss på min skoter utan att ens ta bort den från skotern:blink1: lite trixit är det men inga problem.

Ta bort locket som håller fjädern och skjut skivan så långt in mot den fasta du kan då kommer du åt vikterna=)

Jag har en -01 men jag tror inte det skilljer så mycket.

Lycka till

Stefan H

turbotony

Medlem
19 dec 2009
6
0
1
arvika
Ja bussningarna vet ja går att byta utan att ta bort korset, men rullarna är de lite värre me om man inte tar bort korset..:).Japp blir till att lämna i väg de imörn..