Mxz 700 - 00a sprutar olja?

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Jag har just renoverat skotern men den sprutar ut lite olja?
Man kan köra en stund och sedan måste bla varriatorkopan torkas av. Kan det vara för att det läker mellan grenröret och kröken? Jag blandade lite för mycket extra tror jag. 2% + standardblandningen.

Tacksam för svar.:ciao:

Attachments

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Dra åt skruvarna hårdare. Min började läka förra säsongen och det var pga. att skruvarna började lossna.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Sitter 4 skruvar runt om pipan. Dra åt alla och den bör sluta läcka.
På min var det det ett helvete att dra åt dom, hoppas det går lättare för dig :p

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Måste man dra dem så hårt?:O
Min satt i alla fall så jag kunde dra åt dom ett halvt varv till om inte mer.
Sitter dom bra så kanske det inte är problemet.¨

Man behöver inte dra åt dom för kung och fosterland, vad jag menade var att mina var svåråtkomliga ;)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Kolla så inte grenröret är oljigt under, var det på min och kom fram till att det var i skarven mellan grenrör och pipan det läckte så det sprutade ut på framsidan blocket. Troligtvis någon som bytt kona eller dylikt så det läckte på min.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Kolla så inte grenröret är oljigt under, var det på min och kom fram till att det var i skarven mellan grenrör och pipan det läckte så det sprutade ut på framsidan blocket. Troligtvis någon som bytt kona eller dylikt så det läckte på min.
kanske det. kolla på bild 2 det är alldeles under grenröret-pipan

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
är ju rätt trång att komma åt på några av skruvarna. på min hade grenröret spruckit där det går ihop efter cyllarna.

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Mitt hade också spruckit där. Punktade försiktigt ihop det med migen men det hann ändå dra sig lite lite så jag fick plana till det lite och fila 0,5-1mm i skruvhålen för att få dit det men det blev tätt.
Var försiktig om du svetsar! Tunt material är det också. Låt den kallna efter varje punkt.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Okey får väll ta lös det och kolla om jag ser någon spricka. Men det hade ju sprutat ända upp på varriatorkåpan:sick:
Kan den kanske vara sprucken på ovansidan i skarven...?

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Hej Fick du ordning på detta ? verkar ha samma/liknande problem, verkar som det läcker mellan grenrör och Pipa ?