Instrumentering död CF8 -10

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Ja vad ska man säga. 2.5mil hann man köra innan instrumenteringen helt slocknat. Inte ens backsignalen sätter igång nu..
Dessutom tycker jag den känns slö, lite som om den får alldeles för mycket soppa.
Några ideer på vad som kan fela här?
Har tid till verkstad på måndag först men det öser ner massa go snö just nu och då vill man inte direkt sitta på fingrarna.
Mvh
Hasse

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
jadu problemet med instrumenteringen har jag då ingen aning om men det är ju som ganska normalt att den får mycket soppa under inkörningen. min 09a drog närmare 6 liter milen första tanken men sen sjunkar det.

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Kolla voltregulatorn ang, slocknande instrumentering.

Sen att den känns slö. Kolla att Oljepumpen går tillbax, Är ett vanligt problem på 09-10 att den börjar fucka redan från fabrik kan det hända.
Finns tonvis att läsa på snowest om detta.

hade min -09 på verkstan i fredags då dom bytte oljepump just pga detta fel. Då yttrade sej det först att den började gå kasst sen släckte han en cyl

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Ska kika på voltregulatorn imorrn. Lyset funkar dock på min, både hel och halv. Bara instrumenten och backsignalen som inte gör det.
AC trodde det berodde på ett kabelbrott ala kabel för nära pipa/grenrör etc.
Hoppas innerligt på regulatorn, fort fixat..
Känns bara jävla surt just nu när man knappt kört med maskinen.

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Men vad i helvete!!!!Vad är det för svammel man har köpt på sig?
Min CF han gå nån km sen pajade bromsljuskontakten så bromsljuset lyser konstant,och det vart jag förbannad över men händer nåt sånt här på min så måste jag ju verkligen fundera över vad dom bygger för skit?Jaja hoppas det löser sig för dig:)
Lyser strålkastarna och bakljusen då?

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Hel och halvljus fram funkar, handtagsvärmarna funkar(lyser iaf). Men instrumentering,bromsljus/positionsljus samt backsignalen är ur funktion.
Och om jag inte är helt bananas och paranoid så tycker jag den fortfarande går fetare än innan det här börja. Nå måndag kommer snart då åker den in på rep.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
bara lämna in den så fixar dom den åt dig. Rör ingenting i onödan när du har garanti.

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Ska kika om det finns någon säkring som har gått.
Nej helt sant Forre, garantin ska nyttjas.
Bara synd om man förlorar körtid pga sånt här skit när man precis pungat ut sin själ för maskinen.

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Fick tid först nu på måndag.. en vecka senare.
Dom har en del att stå i antar jag :)
Förövrigt innan jag startar en ny tråd, nån som vet hur stor matta man kan grisa in i cf8'an? 38's kammar känns lite dagis ;)

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
aha. Ändå bäst att låta dom fixa den när den är så ny. Ifall de skulle komma nått senare fel. Men de är trist att vänta nu när man vill köra.

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Vet då en som beställt en 57mm powerclaw till sin cf 1000.Hoppas bara han får den nån gång...

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Jag har en sån där filosofi att företag som inte sköter sig ska man hänga ut på nätet.
Men för att kunna unna sig den ventilen vid frustration måste man även kunna ge beröm när det klaffar så där sjukt bra oxå.
Så jag får tillägna denna post till Maskinhallen i Kiruna.
Lämnade in skotern idag kl1300 hos dom.
Fick ett samtal 1645 att den var klar och att allt funkar nu.
1700 stod jag där med skotergearen på och redo att köra hem maskinen.
Vilken jävla sinnessjuk skillnad.
När likriktarn dör så går motorn i ett limpbackmode.
dvs jag tar mig hem men jag går inte som jag ska.
Hela tiden tyckt att den gått skumt men den gick iaf.
Hemfärden fylldes omedelbart med skräckblandad förtjusning.
Det kan inte vara den här maskinen jag köpt, jag är galen men inte fullt så jävla galen.
Den drar iväg nåt så vansinnig snabbt, lite för mycket gas och den reser sig omedelbart.
Helvete, jag har köpt alldeles för mycket skoter.. nån som har en et340 att sälja?
Hursomhelst, stort tack till Maskinhallen för utmärkt service och snabbt handhavande.
5 av 5 dunkar får dom.

Ronny H

Medlem
19 jul 2008
34
0
1
Kiruna
Jag har en sån där filosofi att företag som inte sköter sig ska man hänga ut på nätet.
Men för att kunna unna sig den ventilen vid frustration måste man även kunna ge beröm när det klaffar så där sjukt bra oxå.
Så jag får tillägna denna post till Maskinhallen i Kiruna.
Lämnade in skotern idag kl1300 hos dom.
Fick ett samtal 1645 att den var klar och att allt funkar nu.
1700 stod jag där med skotergearen på och redo att köra hem maskinen.
Vilken jävla sinnessjuk skillnad.
När likriktarn dör så går motorn i ett limpbackmode.
dvs jag tar mig hem men jag går inte som jag ska.
Hela tiden tyckt att den gått skumt men den gick iaf.
Hemfärden fylldes omedelbart med skräckblandad förtjusning.
Det kan inte vara den här maskinen jag köpt, jag är galen men inte fullt så jävla galen.
Den drar iväg nåt så vansinnig snabbt, lite för mycket gas och den reser sig omedelbart.
Helvete, jag har köpt alldeles för mycket skoter.. nån som har en et340 att sälja?
Hursomhelst, stort tack till Maskinhallen för utmärkt service och snabbt handhavande.
5 av 5 dunkar får dom.
Tackar, tackar

Hör av dig om du får andra problem. Just detta har jag aldrig sett tidigare.

Oftast hör man inte av folk. Förhoppningsvis beror det på att maskinerna fungerar så pass bra. :)

Har själv en 2010-M8 HCR. Hör av dig så skall du få testa lite lössnökul men, vi behöver få någon halvmeter till. Annars är jag hela våren i riksgränsen. Kom förbi någongång du är uppe så skall du få testa lite grejer.:biggrin1::biggrin1:

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Tackar, tackar

Hör av dig om du får andra problem. Just detta har jag aldrig sett tidigare.

Oftast hör man inte av folk. Förhoppningsvis beror det på att maskinerna fungerar så pass bra. :)

Har själv en 2010-M8 HCR. Hör av dig så skall du få testa lite lössnökul men, vi behöver få någon halvmeter till. Annars är jag hela våren i riksgränsen. Kom förbi någongång du är uppe så skall du få testa lite grejer.:biggrin1::biggrin1:
Aha det är din som står där på firman?
Hade den varit till salu hade jag köpt den förrförra torsdagen.
Jagade mig less efter M8'or så det fick bli lillebror istället.
Hehe till våren blir det absolut gränsen/abisko. Ska bara klura ut hur feta kammar man vågar köra på Cf'n. 38 känns lite barnsligt, 51 hade varit perfekt för den här längden :)

Ronny H

Medlem
19 jul 2008
34
0
1
Kiruna
Aha det är din som står där på firman?
Hade den varit till salu hade jag köpt den förrförra torsdagen.
Jagade mig less efter M8'or så det fick bli lillebror istället.
Hehe till våren blir det absolut gränsen/abisko. Ska bara klura ut hur feta kammar man vågar köra på Cf'n. 38 känns lite barnsligt, 51 hade varit perfekt för den här längden :)
Hej igen

Personligen är jag förtjust i CF8. Enligt mig den optimala maskinen för oss i Svedala. Snabbast på vassijaure samtidigt som du kan hoppa och leka i lössnön.

Kändes lite pyrt när alla maskiner tog slut men, så är det kanske för många, vad vet jag.

Kör med 38:an och så ser du om du känner dig missnöjd.

I alla fall, hör av dig om du har andra funderingar. :hello:

Last edited:

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Hej igen

Personligen är jag förtjust i CF8. Enligt mig den optimala maskinen för oss i Svedala. Snabbast på vassijaure samtidigt som du kan hoppa och leka i lössnön.

Kändes lite pyrt när alla maskiner tog slut men, så är det kanske för många, vad vet jag.

Kör med 38:an och så ser du om du känner dig missnöjd.

I alla fall, hör av dig om du har andra funderingar. :hello:
Jo man blev som lite kär i maskinen under demodagarna men ändå brann man för Mserien. Men tror nog jag klarar mig minst lika bra med denna.
Ja det kan fan inte vara roligt att vara ÅF i år när skotrarna är slut till skoterns dag. Hade gått att sälja bra mycket fler maskiner.
Men men, man lär sig så länge man lever :)
Har ännu inte hittat nåt att fastna i pga mattan så man ser hur länge den får sitta kvar.
Simma lugnt och tack igen.