polaris edge 600 -01 blöddrar

GrunkizZz

Medlem
8 nov 2006
16
0
1
Luleå
Hej! Har köpt en polaris edge 600 VES -01. Den går hur fint som helst tills man kommer ut i pudersnö och de kommer in snö genom huven, då börjar den blöddra som fan :S har aldrig vart med om det förut. nån som vet vet de kan vara? det enda som bytt är en slutburk. har ej testat den i pudersnö med original burken. men tror inte att de är den som gör de! Tacksam för snabba svar. Mvh robin!
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du kyler ner motorn samt pipan..och all effekt bildas i en varm pipa.och blir den kall.ja då tappar du effekt..osvosv..

som sagt..sätt meshtyg eller iaf tätare galler eller nånting för hålen samt klä in dina insugsmuffar vid typ nyckeln (dom där skumgummina) i mesh så drar inte dom åt sig onödigt mkt snö heller..då mesh är avstötande..
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Värt att kolla upp är ju att inte snön kväver utblåset på slutburken, vet flera stycken som har varit med om det på olika skotrar..
 

GrunkizZz

Medlem
8 nov 2006
16
0
1
Luleå
jo. har funderat på de. ska pröva stoppa tillbaks orginal burken på den, för den avgassmäller också, speciellt när den är kall? :hmmmm2:
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
jo. har funderat på de. ska pröva stoppa tillbaks orginal burken på den, för den avgassmäller också, speciellt när den är kall? :hmmmm2:
Antingen är det fel på burken, men är det en köpesburk och inte ett hemmabygge så kan jag säga med 99% säkerhet att din skoter är för snålt bestyckad på lågfarten då börjar den smälla och ha sig på tomgång och SPECIELLT då den är kall, jag bytte från 40 till 55 i min edge 600 -01 motor och då slutade den smälla och ha sig. :)
Och på din fråga, jag har också varit med om att den går dåligt då det kommer in massor med snö, speciellt då jag kör med min crosshuv, jag ska sätta meshtyg eller nån bit av en strumpbyxa för hålen på den. :)
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Om den smäller och har sig och speciellt då den är kall då är det för litet lågfarts, så pröva byta det ! Det är jättevanligt att det blir så då, speciellt på Polarismotorerna.