hjälp oljepumps bekymmer..

fleshgear700

Medlem
22 nov 2009
22
0
1
västerbotten
tjena
tycker min skoter ( Polaris XC SP 700 -99) drar oförskämt mkt olja
tex 30 liter bensin då slukar den 1 liter olja.
hur ska man skjustera oljepumpen ?
hur känner man / ser om oljepumpen är slut ?

vill inte koppla bort oljepumpen ..

tack på förhand

//Daniel

ekke30

Medlem
8 jan 2008
46
0
1
Avesta
Det finns märkningar på pumparmen och motsvarande fästen, tryck in gasen fullt å kolla märkningen, antar att dom ska stå mitt för varandra... MEN VAR FÖRSIKTIG så du inte ger den för lite olja bara..

fleshgear700

Medlem
22 nov 2009
22
0
1
västerbotten
hm men de jag läst är ju att de ska linjera vid ingen gas och inte full ? men håller jag full gas då far ju markeringen förbi körnslaget på armen som indikerar när pumpen är på max läget. alltså borde ja kunna slaka av på wiren ?

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
hm men de jag läst är ju att de ska linjera vid ingen gas och inte full ? men håller jag full gas då far ju markeringen förbi körnslaget på armen som indikerar när pumpen är på max läget. alltså borde ja kunna slaka av på wiren ?

Vad jag har förstått ska man ställa in oljepumpen genom att precis när Throttlarna lyfter ska markeringen på oljepumpen stämma. Enligt Polaris återförsäljare.

fleshgear700

Medlem
22 nov 2009
22
0
1
västerbotten
Vad jag har förstått ska man ställa in oljepumpen genom att precis när Throttlarna lyfter ska markeringen på oljepumpen stämma. Enligt Polaris återförsäljare.
jo den står så nu men den drar ju alldeles för mkt olja... måste ju vara nå tjall med pumpen :S ska ut strax o riva isär den

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
lite drygt 3% olja är väl inte att sluka olja....hård körning så tror jag nog det är en bra förbrukning.