Hur montera motor i IQ 600ho ?

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Hej

Är det dågon som vet hur sne variatorerna skall vara iförhållande till varandra ?
Samt hur mycket offset (förskjutningen i sidled ska vara) ?
Har letat som en tok men hittar inte detta.
Finns det någon i Umeå som har ett tolk för detta att låna(hyr ut ) ?

Mvh:Robert :hmmmm:

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
sne?...ska väl sitta rakt. Offseten är väl bara ungefär, det är väl flytande sekundär?

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
sne?...ska väl sitta rakt. Offseten är väl bara ungefär, det är väl flytande sekundär?
Om jag fattat det rätt så ska motorn sitta lite vriden för att den vrids vid belastning.pga att den är gummi upp hängd.
Men tycket att det är lite väl mycket på min.Om man lägger en rätlinjal mot den inre skivan Lilla och mäter spelet framkant och bakkant stora variatorn så är det 18mm framkant och 15mm bakkant.
Och jag tycket att det känns lite mycket.
Men verkar inte vara någon som vet hur det ska vara.
Blir nog att försöka handla PSPs lingeringsverktyg.

Mvh:Robert

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
3mm skillnad altså....inte så mycket men jag skulle nog nöja mig med 1-2mm om motorfästena är hårda. Inget momentstag eller nåt som dämpar motorn att vrida sig? Linjeringsverjktyg är nog ingen dum ide.

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
3mm skillnad altså....inte så mycket men jag skulle nog nöja mig med 1-2mm om motorfästena är hårda. Inget momentstag eller nåt som dämpar motorn att vrida sig? Linjeringsverjktyg är nog ingen dum ide.
Ja du har nog rätt .

Men det går inte att justera mer utan att lyfta ut motorn och kolla om det finns spel mellam motor fäste och motor.
Och det känns lite jobbigt har fyllr glykol och allt.
Men om det visar sig att det ska vara mindre så är det bara att börja om.
Men skulle vilja veta säkert så att jag inte gör det i onödan.
Tackar för svaret.

Mvh:Robert

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.539
414
83
Malå/Adak
Kolla om du får låna linjeringsverktyget från närmaste handlare.
Sen är det inte alla Polarisar som egentligen har nån justeringsmån, en del är det bara att släppa ner motorn och bulta fast den där den hamnade om man inte vill börja slipa ut hål i motorfästen osv.