felkods blink srx 700 -98

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
den blinkar sekvenser, kommer inte ihåg mängden blinkningar innan paus, men det slog mig att det skulle vara bra med en sådan lista som specade upp vad dom olika betydde så man slapp börja med å lämna in om det bara e nå skit fel.

man vill ju kunna veta lite, som tex om det är nå glapp med avgasportsmotorn, stryper då cdi:n ner motorn lr sker någon annan åtgärd?

välkommen med alla bidrag.

Last edited:

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
kolla så det inte har nött sönder nå kablar i kabelstammen under motorn

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
kolla så det inte har nött sönder nå kablar i kabelstammen under motorn
ja jag får väl göra det... vad besvärligt det lät.

min blinkar 7 blink i serie.

inegn som har en fullständig lista över felkoder?

hittade den nu:

ypvs servo motor - servo motor lock , open or short circuit
men det är ju en hyfsat vag beskrivning " motor låst, öppen lr kortsluten" skaplig helgardering av yamaha :D

någon som har koll på vad detta kan bero på? bör kanske tillägga att min varvräknare lagt av också... jävla ***runk, det som vart så fint ute idag, hade ju en kanon tur med 1 miljard 23 fastkörningar :D

Last edited:

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
måste man lyfta motorn för att kolla över kabelstammen? lr kan man mäta sig till det på något vis?

hur vet man att d e nå kans med ypvs motorn? går det att mäta sig till? för idag så tog ja ur ventilerna, å dom va rena å fina å verkade inte defekta alls...

tips å trix då grabbar!!??

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
nej du behöver inte ta lös motorn för att kolla kabelstammen..
det är bara att trixa ut den och sen ser du ju om den är hel sen drar du bara tillbax den på sidan om ir nå.. det är ett barndomsfel på srx och viper

men går den bra även då de blinkar?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
nej du behöver inte ta lös motorn för att kolla kabelstammen..
det är bara att trixa ut den och sen ser du ju om den är hel sen drar du bara tillbax den på sidan om ir nå.. det är ett barndomsfel på srx och viper

men går den bra även då de blinkar?

due... det kan ja inte svara på, ja tyckr den går hyffsat, men jag kan ju inte jämföra för jag köpte maskinen i somras, å rev isär den direkt efter att ha kört den av släpet... men den känns inte så trött, men ja vet inte helt ärligt... svårt att säga :)