Förlänga viper alt högre kammar?

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Hej,

Jag har en kort viper -02 som mattan börjar bli dax att byta på, sitter nu en 25mm matta som jag tycker har för dålig framkomlighet. Funderar på att sätta dit 38mm istället.
Men har även sett att det finns förlängningskitt någon som har erfarenhet av viper med 38matta alt. förlängningskitt?

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Hej,

Jag har en kort viper -02 som mattan börjar bli dax att byta på, sitter nu en 25mm matta som jag tycker har för dålig framkomlighet. Funderar på att sätta dit 38mm istället.
Men har även sett att det finns förlängningskitt någon som har erfarenhet av viper med 38matta alt. förlängningskitt?
Varför alternativ?....fungerar ju med både 38 matta och förlängnigskit.(för med förlängnigskit måste du ju ändå byta matta) men kör du mest efter led så fungerar en kort maskin bra, har man lite matta(minst 38mm kammar) fungerar den rätt hyffsat i snön med. Är ju lite mindre jobb att bara byta matta istället för att både förlänga boggin och tunneln.

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Varför alternativ?....fungerar ju med både 38 matta och förlängnigskit.(för med förlängnigskit måste du ju ändå byta matta) men kör du mest efter led så fungerar en kort maskin bra, har man lite matta(minst 38mm kammar) fungerar den rätt hyffsat i snön med. Är ju lite mindre jobb att bara byta matta istället för att både förlänga boggin och tunneln.
Uttryckte mig slarvigt klart jag ska ha högre kammar, frågan är om det räcker för att få den att gå skapligt i puder eller om förlängning även är att rekomdera. Ska jag förlänga så är det ju nu när jag ändå gör mattbyte som det är läge. Vet någon var de säljer kitt till vettiga priser?

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Om jag var du skulle jag ha förlängt till 345 med 44:as matta, byta till non-slip så slipper du matt rappning =) då jävlar ska du se. Men du kanske vill ändå köra mest led?

Skilljer inte så mkt i pris mellan 38/44 matta alltså.

Kolla på stenmarksmaskin.se där har dom då mattor och förlängning.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Har 44'as matta på SXRen funkar fin fint trots att den är kort. Om du förlängern den lär du behöva dreva ner den också, om det ska bli riktigt bra.

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Hej ! Rekomenderar starkt förlängning, helt annan skoter med 365 matta. Kör med 38mm kammar, fungerar perfekt efter leden, grymmt fäste. Har ett komplett förlängningskit över, kolla blocket finns annons där.