Stiftproblem 700cfi!!

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Tjena!
Jag köpte en dragon 700 cfi-07 för några veckor sen och den surar ihjäl stift 2 av 3 gånger jag startar den... De märks direkt jag startar den så de är inget som kommer efter ett tag heller:sad2: Har provat champion rn..., ngks br9eya, bpr9es, br9es och br8eya men de spelar ingen roll...
Är de nån som har haft liknande problem eller vet vad felet är?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Mysko, aldrig hört om en 700a som gör så, min -08 tog inte ett enda stift på 240 mil..... har den alltid gjort det eller har den börjat nyligen?

NGK har ett stift som heter ECS, (tex BR9ECS), dom har jag väldigt bra erfarenheter av, tyvärr är dom lite dyra.
Håll dej undan från EYA-stiften, BRP gick ut och sa att man absolut inte fick sätta dom på deras maskiner, (var något konstigt med värmetalet på dessa), och det skulle dom ju knappast göra om dom var OK

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
Mysko, aldrig hört om en 700a som gör så, min -08 tog inte ett enda stift på 240 mil..... har den alltid gjort det eller har den börjat nyligen?

NGK har ett stift som heter ECS, (tex BR9ECS), dom har jag väldigt bra erfarenheter av, tyvärr är dom lite dyra.
Håll dej undan från EYA-stiften, BRP gick ut och sa att man absolut inte fick sätta dom på deras maskiner, (var något konstigt med värmetalet på dessa), och det skulle dom ju knappast göra om dom var OK
Min käkade stift, jag drog ner dem till br8es istället så var problemet avhjälpt.

åk in till åf:en och kolla tps:en samt mappa den till den senaste mappningen för 07 modellen, kan vara så att de ligger 700:ans 08 mapp i den vilket gör att den går konstigt pga olika tankar och annat skit.

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
JAAG! Jag har bara haft den i 2 veckor och den har hållit på så sen jag tog hem den.

RMK700Woopie! De är mycke möjligt att den kan vara mappad efter 08an men den är servad för 20 mil sedan men dom kanske inte kollar upp sånt då:eek:hwell: Jag ska se till och få tpsen kollad först då kanske?

Tack för svaren!

medicaldept

Ny medlem
25 jan 2009
2
0
1
ljusdal
Har en rmk dragon -07 kör på BR9EYA men vet ej vad som är det bästa, låt den komma upp i cirka +10 grader innan du kör iväg (vädigt känslig) har nyaste mappningen 5 mil sedan blev ingen skillnad mot innan.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Har en rmk dragon -07 kör på BR9EYA men vet ej vad som är det bästa, låt den komma upp i cirka +10 grader innan du kör iväg (vädigt känslig) har nyaste mappningen 5 mil sedan blev ingen skillnad mot innan.
Att varmköra är inte dumt, jag rör aldrig gasen på min förrän den är på +20 grader. (ännu viktigare på 800an än på 700an)