Seeegt!

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Kanske skulle vara på tiden att fixa en egen forumdel vart diskussioner och nyheter om forumet ska tas.


Något fel är det ju i alla fall och man kan ju inte säga att snowmobile är värdens snabbaste...
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Synd, just nu när behovet är som störst.

Tror man kan missa många nya medlemmar på detta.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
963
113
Stora Blåsjön
Antar att det är fixat nu. Ingen har ringt på min telefon idag :)
Vi får se nu ikväll om det håller eller ej.
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Tog 15-20min för att komma in på forumet. Men när jag väl är inne flyter allt på.
 
E

ejwbegysv

Ja efter 2 veckor utan driftstopp så trodde vi att problemet var löst... men samtidigt som jag surfade puder i åkersjön och hade det underbart så passade en tjänst på hemsida på att hänga sig...

Vi håller på och bygger en ny hemsida då vi ej har källkoden till den gamla (Byggd med Java serverlets m.m). Vi kommer dock inom kort att separera forumet till en egen virtuell server för att iaf inte tappa funktionen på forumet när hemsidan ligger nere.
 

Radwan

Aktiv medlem
16 feb 2009
64
0
6
Nu ikväll e det segt som sirap....
Tycker det inte är segt för 5öre, och har aldrig gjort heller... Sitter och kollar här dagligen och oftast på kvällarna men har aldrig märkt något alls.. :S
 

Larcha

Medlem
19 dec 2009
26
0
1
Arjeplog
haha va fasen! jag trodde att det har varit mitt internet de har varit fel på så man har suttit så man har suttit å varit arg på de iställe :D
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
ta bort facebook skiten.. får upp hela tiden "väntar på facebook.com/blablablabla" segar ner som sjutton för mig. kan tillägga att det är bara denna sida som segar..
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
När ni inte är riktigt säkra på om det är erat internet eller sidan som segar så kan ni kolla på http://www.bredbandskollen.se om ni har en vettig "connection" har ni det så är det sidan som segar. Det har jag märkt många gånger synd nog :(
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
räcker inte detta att surfa på snowmobile.se kan man juh lika bra lägga ner,, som sagt det är BARA denna sidan som segar!!!

 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
ta bort facebook skiten.. får upp hela tiden "väntar på facebook.com/blablablabla" segar ner som sjutton för mig. kan tillägga att det är bara denna sida som segar..
Jag har exakt samma problem. Om jag vill backa en sida måste jag trycka på knappen "bakåt" 2 gånger för att komma nånstans. Efter första klicket bakåt, laddar den bara om facebook-svamlet...
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nån mer som inte kan skriva svar i trådar?



"Snabbsvar"-formuläret längst ner på sidan funkar, men inte det avancerade formuläret.



Ohyggligt irriterande!!!!! Skrivit flera svar, långa som korta, och när jag klickar på "skicka" så får jag felmeddelandet att mitt meddelande är för kort, måste vara minst 3 tecken!!! Grrr.....!!!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sitter och skriver inlägg, och lägger in bilder.



Flera ggr dyker denna text upp på jag ska posta inläggen.



"Meddelandet som du har skrivit in är för kort. Var vänlig och skriv ditt meddelande så att det är minst 3 tecken."



Mina meddelanden/inlägg har vida överstigt 3 tecken, varje gång..



Det värsta är att man inte kan backa tillbaka till all den text man just skrivit, utan textrutan är helt tom då man kommer bakåt i hopp om att all text är kvar.



Vad är fel?



Denna text har jag fått posta om 5 ggr nu...(tur att jag kopierade allt vad jag skrev denna gång)