Nu snart skiter jag i BRP maskiner och köper mig en Yamaha !!!
första skotern jag köpte lynx enduro sp 600 01a, den totalskar sista turen innan våren, fanns bara små smular kvar av kolven staken hade snurrat ett varv runt och delat på block och cylindrar.
andra skotern ski-doo rev 440 07:an den skar inte pga att jag kolla kompet varenda gång man skulle åka samt jag bytte ringar och kolvar hela tiden men men vilken pisskvalite och så kännslig.
nya skotern för i år Lynx RS-600 ( 2009 )
köpte skotern av en jag kände som skulle lägga ner tävling då hade den gått 2 tävlingar resten påsk åkning.
miltal när jag köpte den 51mil och 11h nu i söndags 64mil och 20h på mätaren låg jag 3 mil hemifrån, kom ut på en sjö kan det varit -12minus visste det var farligt med fullgas på sjöar så jag tog det lugnt pumpa gas låg ca 40km/h hade ign temp på 450grader, 20m innan jag kom på fastmark börja det vina och skorra lite typ som om man bromsar, trodde först bromsen frusit lite men sen lät mer och mer och precis på fast landet och 5 meter till då bara dog den. pröva rycka i dragsnöret stumt fan fan
10sek sen gick hur bra som helst att dra i snöret
hm ja prövar starta den startar men låter inte riktigt bra lite som ett lager ljud.
så det fick bli bogsering ner i garaget, och ur med motorn lyfte på toppen kanon fin i cylindrar, ringar och kolvar inte en enda snö skärning spår.
enda som såg konstigt ut var att det såg ut som väldigt mycket fukt i förbränningsrummen i toppen lite vitt klet.
så nu ligger motorn hos en som ska kolla om det e nå lager vid veven som gått......
hur som helst 64mil hur i helvete kan man släppa skotrar som inte klarar 1000mil felfritt det är väl snart dax att ta ner effekten lite och bygga säkrare motorer.
blir så slak bara
NU är felet hittat det var lagret på variator sidan det inre som skurit men jag hade tur sa han det hade inte hunnit blivit så farligt så det är bara byta.....
då undrar jag varför händer detta?
nästa fråga? är det olika bottendelar på ski-doo och lynx rs har inte hört att ski-doo gör så här?
så nu funderar jag på sälja efter jag fixat den orka ha en skoter som int klarar av 50 mil till sen....
har ni varit med om detta?
synd för älskar ju själva maskinen
första skotern jag köpte lynx enduro sp 600 01a, den totalskar sista turen innan våren, fanns bara små smular kvar av kolven staken hade snurrat ett varv runt och delat på block och cylindrar.
andra skotern ski-doo rev 440 07:an den skar inte pga att jag kolla kompet varenda gång man skulle åka samt jag bytte ringar och kolvar hela tiden men men vilken pisskvalite och så kännslig.
nya skotern för i år Lynx RS-600 ( 2009 )
köpte skotern av en jag kände som skulle lägga ner tävling då hade den gått 2 tävlingar resten påsk åkning.
miltal när jag köpte den 51mil och 11h nu i söndags 64mil och 20h på mätaren låg jag 3 mil hemifrån, kom ut på en sjö kan det varit -12minus visste det var farligt med fullgas på sjöar så jag tog det lugnt pumpa gas låg ca 40km/h hade ign temp på 450grader, 20m innan jag kom på fastmark börja det vina och skorra lite typ som om man bromsar, trodde först bromsen frusit lite men sen lät mer och mer och precis på fast landet och 5 meter till då bara dog den. pröva rycka i dragsnöret stumt fan fan
10sek sen gick hur bra som helst att dra i snöret
hm ja prövar starta den startar men låter inte riktigt bra lite som ett lager ljud.
så det fick bli bogsering ner i garaget, och ur med motorn lyfte på toppen kanon fin i cylindrar, ringar och kolvar inte en enda snö skärning spår.
enda som såg konstigt ut var att det såg ut som väldigt mycket fukt i förbränningsrummen i toppen lite vitt klet.
så nu ligger motorn hos en som ska kolla om det e nå lager vid veven som gått......
hur som helst 64mil hur i helvete kan man släppa skotrar som inte klarar 1000mil felfritt det är väl snart dax att ta ner effekten lite och bygga säkrare motorer.
blir så slak bara
NU är felet hittat det var lagret på variator sidan det inre som skurit men jag hade tur sa han det hade inte hunnit blivit så farligt så det är bara byta.....
då undrar jag varför händer detta?
nästa fråga? är det olika bottendelar på ski-doo och lynx rs har inte hört att ski-doo gör så här?
så nu funderar jag på sälja efter jag fixat den orka ha en skoter som int klarar av 50 mil till sen....
har ni varit med om detta?
synd för älskar ju själva maskinen