Är det ZRT chassi på T-Cat? Vart köpa svart ruta?

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
För det första, stämmer det att det är sk. ZRT chassi på en Thundercat årsmodell 1996?

Anledningen till min fråga är att jag är ute efter en svart (alt, grön eller silverfärgad) ruta till min Thundercat. Det enda jag hittat på nätet är en rökfärgad variant och sådan har jag redan.

Om det inte går att köpa en eftermarkands ruta som är svart (alt. grön eller silverfärgad), kanske ett alternativ är att lackera befintlig ruta, kan det vara en bra idè?

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Ja, thundercat är byggt på ZRT chassin. Finns 2 chassin, ZRT och ZRT2. Du har ZRT, de nyare ZRT2 chassit kom -99.
Ok, det är så det ligger till. Tack för infon!
Är det så att ruta som anges vara till ZRT2 chassi därmed inte passar på min Thundercat, som har ZRT chassi?

Har hittat några olika varianter av svarta rutor passande till ZRT2 chassi men endast rökfärgad ruta till ZRT chassi...

Den här modellen ser ju ut att ha samma fästpunkter kring lyset, men hur är det med de delar av rutan som ska "låsas" fast igenom huven?
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=100_270_271&products_id=4385

Last edited:

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Ok, det är så det ligger till. Tack för infon!
Är det så att ruta som anges vara till ZRT2 chassi därmed inte passar på min Thundercat, som har ZRT chassi?

Har hittat några olika varianter av svarta rutor passande till ZRT2 chassi men endast rökfärgad ruta till ZRT chassi...

Den här modellen ser ju ut att ha samma fästpunkter kring lyset, men hur är det med de delar av rutan som ska "låsas" fast igenom huven?
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=100_270_271&products_id=4385

Ingen som vet om ruta avsedd för ZRT2 chassi även passar på en Thundercat som har ZRT chassi?

Som jag skrev tidigare så ser det ut som om det är samma fästpunkter kring lyset, men hur är det med de delar av rutan som ska "låsas" fast igenom huven?

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
tror inte det passar..annars hade det nog gått under samma art:nr..utbudet på färger är nästan noll.svart alt org...finns inga andra till gammla zrt chassiet mej veteligen.

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
tror inte det passar..annars hade det nog gått under samma art:nr..utbudet på färger är nästan noll.svart alt org...finns inga andra till gammla zrt chassiet mej veteligen.
Ja, det låter rimligt (tyvärr) att ZRT2 ruta inte passar på skoter med ZRT chassi.

Jag har själv inte lycktas hitta något ställe som säljer svart ruta passande till ZRT chassi (endast hittat rökfärgat), har du tips om vart jag kan köpa svart ruta?

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
Ja, det låter rimligt (tyvärr) att ZRT2 ruta inte passar på skoter med ZRT chassi.

Jag har själv inte lycktas hitta något ställe som säljer svart ruta passande till ZRT chassi (endast hittat rökfärgat), har du tips om vart jag kan köpa svart ruta?
nej tyvärr.ebay kanske?alt begangnat