pris koll på klotsar till F7

flobb

Välkänd medlem
11 okt 2009
136
0
6
Piteå
viste inte vad jag skulle skriva i rubriken, men iaf så tänkte jag kolla vad folket/ni ska ha för ett par klotsar, dom där stora fyrkantiga sakerna som man sätter i boggin för att förhindra rörelse av armen som sitter fast vid dämparen.

Förstår ni vilka jag menar? annars får jag försöka fixa en bild.

Mvh//Robin

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
De borde du kunna få gratis då många inte använder dem, om man är tung och sitter långt bak på maskinen så kan det kanske vara en ide men inte annars. Har man de monterade så utsätter man fjädringen för onormala påkänningar samt att skotern vill gå på näsan.

flobb

Välkänd medlem
11 okt 2009
136
0
6
Piteå
De borde du kunna få gratis då många inte använder dem, om man är tung och sitter långt bak på maskinen så kan det kanske vara en ide men inte annars. Har man de monterade så utsätter man fjädringen för onormala påkänningar samt att skotern vill gå på näsan.
hmm, ookey, men hur beter sig skotern med dom på? en arctic färsäljare rekomenderade mig att ha dom där? för skotern beter sig lite knepigt ibland medans man är ute å kör. de e ungefär som om att fämre boggie dämparen är lite ihop tryckt å då får jag ett väldigt stort spel på bakre dämparen innan den börjar göra sitt.

ja kan lyfta skotern nästan 1dcm å när ja släpper så faller den ner lika mkt som jag lyfte upp den.

kör på vanlig plan backe så beter sig dämparna som dom ska göra.