Sekundärvariator mm ZR 440 -94

xit

Välkänd medlem
30 mar 2009
256
0
16
41
Alfta
Hejsan.

Har i dagarna inföskaffat min första skoter, hittade en ZR 440 -94 till ett bra pris.
Dock är det lite att göra på maskinen så jag undrar om någon av er vet hur kompabiliteten på tex sekundärvariatorn är? Passar 2:nd variatorn från tex en ext 550?
Såg även att krängningshämaren var borttagen, är det något att bry sig om? Tycker den går rätt stabilt utan.

Sen blir jag inte klok på boggin, balatorremmen sitter bak i boggin, vändhjulen går i luften, hur sänker man ner den så hela boggin går i marken?

Tacksam för andra tips & idér på denna maskin.

MVH

Lars

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Själva variatorn passar men helix&fjäder är nog annat.
Krängningshämmaren kanske ej suttit där från fabriken?brukar vara samma chassi på flera modeller.
Vad det gäller boggin så är det väl bara söka runt på diverse forum..

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Vad det gäller boggin så är det väl bara söka runt på diverse forum..
Jag kanske missförstod det här svaret men var inte det halvotrevligt? TS har ju ställt frågan på ett skoterforum för att han vill ha hjälp. Ska han leta på andra forum eller vad är tanken?
Öppen fråga för jag fattar inte. Annars kan man ju svara så på varenda fråga som ställs här :)

xit

Välkänd medlem
30 mar 2009
256
0
16
41
Alfta
Är det supernoga att helix & fjäder är densamma som på orginalvariatorn eller går det bra ändå?

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Jag kanske missförstod det här svaret men var inte det halvotrevligt? TS har ju ställt frågan på ett skoterforum för att han vill ha hjälp. Ska han leta på andra forum eller vad är tanken?
Öppen fråga för jag fattar inte. Annars kan man ju svara så på varenda fråga som ställs här :)
Halvotrevligt?????
på vilket sätt?????
Svarade på det jag kunde sen gav honom det lilla tipset om var han kunde få hjälp med boggin.DVS söka på forumet/andra forum angående boggin.
Visst kan man svara så på ALLA frågor om det ligger i ens natur att göra så. kanske kommentera vad andra skriver till svar istället för att hjälpa till med det han frågat om på ett SKOTERFORUM.
(läs med viss ironi)

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Är det supernoga att helix & fjäder är densamma som på orginalvariatorn eller går det bra ändå?
Supernoga är det väl kanske inte men mest troligt så kommer maskinen inte att gå så där jättefint.
Den kommer växla konstigt. (det beror på hur stor skillnad det är å grejerna)