Ser de nu när ja kollar på sprängskisserna, om man ska köpa nya motorkuddar måste man då köpa hela "plattan" de sitter i? går de inte att köpa 3 lösa kuddar å byta de sj?
Det gjorde en kompis, fast han köpte två (till en Crossfire -06 om jag minns rätt). Den ena är väl lös som den är, den andra måste man egentligen köpa hela plattan men han skulle pressa i den i nån verkstad. Lät inte på honom som att det skulle vara jättesvårt. Själv har man tummen närmare centrum i handen så jag tappade bort mig på vägen
Det går att ta ut kuddarna enkelt ur plattan om man skär bort gummit och sen försiktigt snittar hylsan med ett bågfilsblad. Om du pressar så är det bra att värma så loctiten släpper.
Den på mag sidan sitter både genom chassit och den lösa plåten men jag lyckades byta den med ovanstående metod. Jag pressade tillbaka den med två vanliga skruvtvingar.
den som ensam håller motorn på mag sidan rekomnderar jag att man ersätter med ded solida 440 modellen , den är allt som oftast trasig där ... de blir marginellt mer vibrationer under ingrepp och ett resonans ljud där men inget man stör sig på