Phazer rtx felkod

lindbeerg

Medlem
25 okt 2009
10
0
1
lycksele
Jag har en phazer rtx och den har börjat varna för felkod 13.

Jag tror det är något med cylinder men är inte säker.

vet någon vad felkod 13 är för nåt ? och i såna fall hur fixar man det ?

Gladarn

Ny medlem
17 jan 2010
2
0
1
Fick felkod 84 på min efter att jag vurpa. T.O.R.S systemet är det men hur får jag bort den. har aldrig meka men snöskoter förut. den går inte ens fram. när jag startar den så går den bara på tomgång. har gjort rent stiftena och luftfiltret.

A

AndyLee

Jag har en phazer rtx och den har börjat varna för felkod 13.

Jag tror det är något med cylinder men är inte säker.

vet någon vad felkod 13 är för nåt ? och i såna fall hur fixar man det ?
Löste det sej? min RTX 09 började varna för samma sak.. går orent och stannar på tomgång. ÅF sa att dom inte hört talas om det problemet förut. har testat koppla bort batteriet ett tag men felkoden återkommer...

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Fick felkod 84 på min efter att jag vurpa. T.O.R.S systemet är det men hur får jag bort den. har aldrig meka men snöskoter förut. den går inte ens fram. när jag startar den så går den bara på tomgång. har gjort rent stiftena och luftfiltret.
Ta in den i garaget och tina upp den, snö som smälter och sen blir is brukar ställa till med mkt konstiga saker.
Hade felkod 34 på min mtx, gick inte att starta:eviltongue:. Drog in den i garaget sen startade den som vanligt och koden försvann...:weird:
Värt ett försök iaf:eek:hwell:

A

AndyLee

hittade felet,, kabeln har på något konstigt sätt gått av typ 2 mm från kontakten, har pillat lös stiftet och ska få en ny av åf om han har, annars blir det att reklamera hela kabeln..

jo, luftmassemätarna för båda cylindrarna sitter rakt under lyktan på en metallbrygga

Attachments