Min hårddisk dog, hjälp med att hitta ny?!?!

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Hejsan!

Har en Asus Amk46 nånting! Min hårddisk har slutat vara med mig nu och jag behöver en ny!!

Problemet är att jag inte har någon kunskap! Ska jag ha en 2,5" eller 3,5" ser alla lika ut i "pinnarna"?????

Hjälp mig! Länka gärna till en som passar, spelar ingen roll på storlek då jag har extern hd också! Så billig som möjligt!!! Och gärna 7200 rpm, ska man ha om jag fattat rätt :)

Här är bilder på den som satt i!
 

Attachments

M

Maaattiii

S-ATA tar lite mindre prestanda från processorn än IDE, men de ska visst inte ens vara en märkbar skillnad. Och sen är även S-ATA lite snabbare än IDE, men prioterar du ljudnivån före prestandan är IDE ett klart val, vill du ha en snabbare hårddisk ska du köpa dig en S-ATA.

Kör själv med en Western Digital 320GB S-ATA 3.5" och den är riktigt snabb, men låter hyffsat mycket men inte så jag stör mig så enormt på de.

Men de du ska kolla mest på är väl först och främst hur stor du vill att den ska vara? Sen så kollar du att cachestorleken är så hög som möjligt, helst 16mb eller mer. Sen rotationshastigheten, alltså RPM. Den borde vara 7200rpm som då är ganska mycket snabbare än 5400rpm.
Sen måste du juh självklart kolla att den passar! :hmmmm2:
 
E

ejwbegysv

Som sagt så kan inte hans dator köra S-ATA hårddiskar hur snabba/stora dom än är.