Hur märker man om reeds är trasiga?

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Kan ge ett litet akuttips om det verkligen skulle krisa sig för någon om man inte får tag på nya reeds. Ta och skär ut en passande bit från en godislåda av plast :p Vi gjorde så på farsans lynx, sitter fortfarande på och funkar lysande, kanske inte bästa effektmässigt sett men funkar :D

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Kan ge ett litet akuttips om det verkligen skulle krisa sig för någon om man inte får tag på nya reeds. Ta och skär ut en passande bit från en godislåda av plast :p Vi gjorde så på farsans lynx, sitter fortfarande på och funkar lysande, kanske inte bästa effektmässigt sett men funkar :D
haha allvarligt? Hade asgarva om jag köpte en skoter och såg att det va godislåda till reeds :hahaha:

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Min rev gick fint upp till halvgas, efter det tvärdog den! :p Va högra reedventilen som ALLA :S läppar va trasiga på :p bytte och den gick perfekt!

Men hur kan den då ha gått riktigt upp till halvgas är min fråga? :O

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Det där med att ta plast från en godislåda... Prövade detta på moppetiden på en yamaha dtr. fungera ungefär 300m sen hade plasten smältat. Värme+Bensin på plast som inte är gjort att tåla det va ingen bra ide tydligen.. vart plastgegga överallt..