Masen: Ski-Doo Mxz 500 (Renoverings projekt)

Masen_racing

Medlem
31 dec 2009
26
0
1
Dalarna
Tjena & välkommna till min projekt tråd !

Ja nu är jag väldigt ny när det gäller skotran. Och hoppas på att många som vill ge mig så mkt tips och råd på olika saker som man kan förbättra på min Ski-Doo Mxz 500 01a.

Först vill jag lära mig hur man får ut mer hästar på en skoter osv och vart folket köper sina trimdelar, sedan ska det inte vara något kina skit som funkar en timme typ ;):push: Haha !

Lika med vad jag ska ha för diameter på mattan och något specielt märke också eller ? Så kom mer än gärna med tips !

Hur fick jag tanken med att sluta trimma bilar och börja med skotran ? Jo det var så en dag fick jag låna brorsans nyköpta skoter som han hade köpt för ca 1 månad sedan. Och han hade kört 10-20 mil sen tröttna han, så han fråga mig spontant om jag vela köpa Ski-Doon för 18,ooo kr ? Skulle jag fundera eller ? :hmmmm2::biggrin1: Haha ! Kika lite på blocket och priserna låg liksom mellan 30-25,ooo tusen.

Så jag slog till, och nu snart är jag ägare till en Gul fin Ski-Doo Mxz 500. Ska bara skriva på papper inom kort :becky::biggrin1:

Så nu i vinter ska jag bara köra och njuta av vintern med nya åket :becky:

Framtidsplaner 2010: ? Kommer mer info !

Ski-Doo Mxz 500

Ski-Doo Mxz 500

Där stog jag.

Jaja värre finns de kanske. Men kul grej ändå.

Nybörjare säger jag bara.

Det gäller att ha roligt på vintern kanske ?

Men jag föredrar mycket mer på skotern.

Ski-Doo Mxz 500 (Rotax) Vs Audi S4 Quattro.

N

N_w

finns ju en heldel grejjer att göra på en skotermotor för att få bättre prestanda osv viktigaste är ju variatorerna, skaffa ett v-kit om detta finns till en 500 jag har då ett på min 600-01 mxz. Cudneyracing.com där beställde jag mitt kit såg inte om det fanns till 500cc men ta en titt:)

Masen_racing

Medlem
31 dec 2009
26
0
1
Dalarna
finns ju en heldel grejjer att göra på en skotermotor för att få bättre prestanda osv viktigaste är ju variatorerna, skaffa ett v-kit om detta finns till en 500 jag har då ett på min 600-01 mxz. Cudneyracing.com där beställde jag mitt kit såg inte om det fanns till 500cc men ta en titt:)

Okey detta ska jag verkligen kika upp- Tack för tipset.

Är det någon som vet om man kan stoppa i en 600 eller 700 motor ifrån en Mxz ?

Isf kanske jag ska köpa en motor jag ska små pilli lite på ;) Hur det ska sluta får ni veta på tråden :becky:

Mvh

Masen_racing

Medlem
31 dec 2009
26
0
1
Dalarna
2010-01-16

Var ute en sväng med skotern i helgen. De var lagomt väder denna gång ca 2-5 minus helt sjult skönt. Det tråkiga var väl att jag körde fast skoter lite, jag fega ur lite när jag skulle köra över en snöhög bara :hmmmm2:

Jag grävde och grävde fram snön försökte köra upp Ski-Doon men det bara slira :argh: Blev tokig nu jävlar hämtar jag Audi S4an. Gick 5 km sedan tog jag en lina och drog upp skiten. Var ingenting för Audi :becky: Haha !

Sen efter jag skulle hem så gick variatorrem av :shocked: Sen bytte jag den åkte hem, men då börja den gå illa som fan :argh: Nu börja jag tröttna och snart går jag hem. Kom precis hem var bara att bensinen var slut :biggrin1: Haha. Var nog Sambon som körde slut på den sist ! :( Låna inte ut en skoter !!!!!

Ski-doo står bredvid en Scania R500 !

Jaha ?!!

Ser värre ut än det verkar !

Mycket bra med Quattro också !

Haha !