Hjälp! Mera problem med T-caten (backvxl går inte i)

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Hjälp!

När jag ska lägga in backen på T-caten års 1996 så blir det typ "friläge" istället för back. Har fått för mig att det kan vara så att man kan justera så att backen ska "kugga in" tidigare, är det så?
Om ja, hur/vart gör man denna inställning (om någon kan visa på en sprängskiss så blir jag så här glad :argh:

Om det inte går att göra som jag fått för mig, vad kan jag då göra för att den "h-vetes j-vla backvxl" ska gå att lägga i?

Å imorn så det köras massor med skotern, typsikt då att problem på problem uppstår!

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Går det att lägga in backen när du har motorn avstängd, funkar den när du sedan startar med backen i?

http://www.brownsleisureworld.com/PartImages/0731-940.png
På den bilden, staget 12, om du justerar där så borde man kunna få den att gå i läge tidigare. Kolla så inte några stag eller dyl är krokiga.
Hoj!
Spelar ingen roll om jag lägger i backen när motorn är avstängd eller på. Tycker dock att det inte känns någon skillnad mot tidigare, det var inte så att det "klickade" till när jag förde växelspaken bakåt, vilket det inte gör nu heller det som dock händer är att motorn hamnar i "friläge" utan att backen går i.

Tack för länken till sprängskissen, ska ut och justera nr 12 nu :eek:

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Hoj!
Spelar ingen roll om jag lägger i backen när motorn är avstängd eller på. Tycker dock att det inte känns någon skillnad mot tidigare, det var inte så att det "klickade" till när jag förde växelspaken bakåt, vilket det inte gör nu heller det som dock händer är att motorn hamnar i "friläge" utan att backen går i.

Tack för länken till sprängskissen, ska ut och justera nr 12 nu :eek:
Justerade även nr. 22 och nu funkar det. Tack tack för hjälpen :hello: