Hjälp! Mountain Max 700 släcker stift.

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Det kan bero på mycket det, för det första vad har du för stift i din maskin, sen beror det på hur mycket du joxar med choken och hur filtret är också

min 01 hade BR9ES stift då jag köpte den dom for direkt på en puder sväng nu åker jag bara på EYA, suttit i sen JUL och håller än

Trippel_Power1

Semi PRO sledder
21 okt 2009
53
1
0
Det kan bero på mycket det, för det första vad har du för stift i din maskin, sen beror det på hur mycket du joxar med choken och hur filtret är också

min 01 hade BR9ES stift då jag köpte den dom for direkt på en puder sväng nu åker jag bara på EYA, suttit i sen JUL och håller än

Jag kör med BR9ECS det har jag haft i alla mina yamaha tripplar. Jag chokar inte för mycket och filtret är nytt.

ÅF har sagt till mig att jag inte skulle köra med BR9EYA i någon yamaha tripplarna.

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
När jag var hos en kompis för någon vinter sedan så startade jag skotern och började köra direkt och då släckte den stiftet men jag hade ingen nyckel för att få lös det så jag tänkte jag kör hem för det var inte så långt men efter ett tag så kom sista cyllindern igång. Min har aldrig släckt stift om jag har varmkört den och jag kör med BR9ES.

Jbf94

Välkänd medlem
27 jan 2009
268
0
16
Östersund
Som alla andra säger, varmkör skotern riktigt. Har lite erfarenhet av det själv, släckt några stift på ETn pga att jag inte varmkört den riktigt

Trippel_Power1

Semi PRO sledder
21 okt 2009
53
1
0
När händer de oftast ? När du startar den ? kall ? Varm ? ljummen ? Puder?
Det händer när den är varm, jummen och kall.:hmmmm2:

Ligger man på halv gas på led sedan nyper man fullt och då släcker ett stift.

Kan det bero på att jag har en MBRP slutburk?

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Fått nån ordning på stift släckningen ? ja har mbrp på min med. Har släckt nått stift då och då.. men endast om ja ger på för mkt gas innan den är varm.

tror inte de har med burken att göra.