Bromsar då slocknar digitaldisplayen, varför?

hype

Medlem
8 okt 2008
16
0
1
S-vall
När jag bromsar så slockar displayen på min -04 viper. De spelar ingen roll ifall bromsar körandes eller stillastående. Någon som har varit med om samma sak eller vet vad de kan vara för fel?
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
jag har precis samma fel på min och även lyset blir mycke svagare då man bromsar och ändast tummvärmarn blir lite småvarm...
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
En kompis hade samma fel, det var en av dom 3 vita kablarna från tändplattan som hade gått av..
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Bort med magnapullen (ryckstarten) sen bort med svänghjulet, du måste ha en svänghjulsavdragare då..
 

Rusch Diablo

Aktiv medlem
13 apr 2008
94
0
6
Lit
Kolla att det inte är nått så enkelt att det är kortis i lampan eller lamphållaren. Trist om man river svänghjulet och sen är det nått skitfel. :(
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
prova och slit ur lampan bak som Diablo skriver, jag hade samma problem på min vmax och det va bara lampan
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Bort med magnapullen (ryckstarten) sen bort med svänghjulet, du måste ha en svänghjulsavdragare då..
vet du vart kablarna gick av för kompisen din?
man kan inte mäta upp dom på platts utan att ha igång maskinen?
vilka värden ska man få? och mellan vilka ska man mäta om de nu går?

jag har redan tagit bort magnapullen och så har jag provat slita lite lätt i dom 3 vita kablarna och dom värkar ju va hela men jag har ju kvar svänhjulet så de kan ju vara nått som håller fast dom där bakom..

lampor och sånt ska jag också kolla
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Kabeln hade blivit avnött av svänghjulet.. har ingen aning om nå värden men ta reda på vad det ska vara för värden så är det ju bara att mäta upp. leta här på forumet, har för mig att jag gjorde en tråd om samma fel..
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
hur ska man mäta på dom där 3 vita kablarna för att se om dom e hela? går de?
vad ska värdena vara?
är det i ohm man ska mäta?
 

Mr_viper-02

Medlem
19 jan 2010
30
1
1
Matfors
Är nästan hundra procent säker på att de är statorn=tändplatan.. går tre vita kablar ner till den.. och om du har fått bort svänghjulet så sitter tändplatan med tre skruvar.. ta bort den och titta under värmeskydet som sitter på kablarna längst ner mot platan där lindningen börjar.. min va av där.. tror de va en kall lödning eller något sånt.. sen är de bara att löda tillbaks den...
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
ja på min var de iaf en tråd i tändplattan som hade gått av så de blir grymt svårt att löda de där..

vad tror ni att en ny kostar? säkert svindyrt
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
ok ja jag har iaf köpt en ny beg nu iaf så hoppas de funkar


ja nu har jag skruvat ihop den igen och den funkar klockrent med nya statorn
 
Last edited: