kabelbrott/stöldförsök

nic

Ny medlem
7 jan 2010
4
0
1
Gick ut i garaget i morse och skulle köra ut skotern men när jag satte nyckeln i tändningslåset och vred om så hände ingenting, inte ett skit. stendöd. mätte upp batteriet som var OK, kollade säkringarna och såg då att kabeln som går till 20amp säkringen i säkringsdosan vid "växelspaken" var av, ngn som har råkat ut för liknande eller har jag blivit utsatt för ett försök till stöld? skotern ifråga är en nytro mtx -09 med 35 mil på mätaren.

tacksam för svar!

MVH

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
det sitter väl under huven? va huven stängd så är jag ganska säker på att det inte varit ett stöldförsök.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Kan inte tjuvar stänga en huv?
Kanske dom kan, men sannorlikheten för att det ska va nåt annat är mycket högre. Dessutom så finns det ingen som helst anledning att stänga huven för en tjuv så varför....äh fan det fattar ju vem som helst att inte en tjuv plockar undan efter sig.

nic

Ny medlem
7 jan 2010
4
0
1
jo sidokåpan var stängd men skotern kördes in i garaget och sedan inte blivit flyttad eller rörd fram tills startförsöket.Kabeln hade gått rakt av och ingenting sitter i närheten så det kan ha tagit i kabeln.