prisfråga...

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
i några dagar nu har tanken cirkulerat i mitt huvud: "jag har inte moddat klart i mitt liv å jag vill ha en maskin med insprutning så jag kan turboladda på ett bra sätt nu nu nu":shocked:

men jag har inte råd att ha kvar min befintliga maskin...:sad2:

så frågan jag har nu är väl egentligen vad ni tror är skäligt pris att sätta ut min srx mod för? :hmmmm2:

den finns på projekt delen "uppsträckt srx" om ni vill se info om den..

kan jag få några riktmärken? å snälla ingen pajjkastning,

tack på förhand

Last edited:

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
ingen som har nån ide? för nä (om) jag sätter ut den på annons med priset "bud" så kommer det ju bara spruta in mail från 16 åringar som erbjuder en 5:a å en bulle..

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Frös den sönder eftersom du ska sälja den? (läste projekt tråden :) )

En sån kraftigt moddad skoter är hur svårt som helst att sätta pris på. men testa nånstans över 30 strecket och kolla intresset det hade iaf jag gjort.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.214
1.047
113
Stora Blåsjön
Tyvärr är det svårt att sätta ett pris på en moddad skoter, inte alls alla som uppskattar att maskinen är moddad så marknanden kan bli rätt liten.
Älskar själv moddade maskiner men skulle aldrig i välden köpa en moddad skoter, att få bygga den själv är som hela grejen :)
Så det gäller helt enkelt att ha tur och hitta rätt köpare som uppskattar en färdig moddad maskin. Så jag skulle vilja säga att du kan få ut allt mellan en bulle och upp till 40000kr...

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Frös den sönder eftersom du ska sälja den? (läste projekt tråden :) )

En sån kraftigt moddad skoter är hur svårt som helst att sätta pris på. men testa nånstans över 30 strecket och kolla intresset det hade iaf jag gjort.

hah nej som tur var inte, det hade blitt sörja i bakre kylaren bara, så det löste sig efter en träff med 2 elbjörnar å en filt :) å lite mera koncentrerad glykol (tack till garage slaven)

vore väl rätt puckat å kränga en paj skoter?!!

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Tyvärr är det svårt att sätta ett pris på en moddad skoter, inte alls alla som uppskattar att maskinen är moddad så marknanden kan bli rätt liten.
Älskar själv moddade maskiner men skulle aldrig i välden köpa en moddad skoter, att få bygga den själv är som hela grejen :)
Så det gäller helt enkelt att ha tur och hitta rätt köpare som uppskattar en färdig moddad maskin. Så jag skulle vilja säga att du kan få ut allt mellan en bulle och upp till 40000kr...
jag förstår vad du/ni menar, å d e ju det som e grejjen, å efter allt för mycket tid framför youtube å 2t turbo filmer så vill ja ju bygga igen... jävla mod träsk :biggrin1:

äh ja får väl se hur ja känner till helgen igen när ja får åka lite, med lite tur så försvinner behovet av turbo bygge en sväng då :hmmmm2:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Svårt att prissätta moddade fordon.

Normalt sett så säger min (begränsade) erfarenhet säger mig att man får ungefär vad motsvarande vad omoddat fordon kostar, plus ev lite till om man hittar rätt köpare.

Men i ditt fall - den ser ju så f*cking välbyggd ut! :D - så skulle jag säga att det borde finnas en hel del intresserade. 30-35 k?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Svårt att prissätta moddade fordon.

Normalt sett så säger min (begränsade) erfarenhet säger mig att man får ungefär vad motsvarande vad omoddat fordon kostar, plus ev lite till om man hittar rätt köpare.

Men i ditt fall - den ser ju så f*cking välbyggd ut! :D - så skulle jag säga att det borde finnas en hel del intresserade. 30-35 k?

hmm, ja jag får väl ta mig en funderare, efter helgen ja kommit hem så jag får åka lite innan jag fattar ett beslut.

men det låter ju väldans lockande med 2t å turbo som sagt

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
sätt ut den me bud och skriv (inte under 30 000kr) då ser du ju om du får nått bra bud som du kan sälja den för :)