Fjäll-pojk inför första skoter-köp.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
ja det är ju ett härligt i-landsproblem du har "måsta" välja vilken skoter du ska köpa :becky:
jag tror du kommer vara nöjd med vad du än väljer av altenativen du listat. Dock tror jag lite mer på lynx-modellerna...
bara mina 2cents
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nytro är riktigt roliga maskiner. Bottenstarka och med bra kraft genom registret. Kan kännas lite klumpiga dom första minuterna innan man har vant sig med dom. Men sen är dom riktigt smidiga och underhållande med bra fjädring. En 44mm matta så är dom perfekta :)
 

Jenson88

Medlem
17 jan 2010
46
0
1
Borgafjäll
Nytro är riktigt roliga maskiner. Bottenstarka och med bra kraft genom registret. Kan kännas lite klumpiga dom första minuterna innan man har vant sig med dom. Men sen är dom riktigt smidiga och underhållande med bra fjädring. En 44mm matta så är dom perfekta :)
Verkar fan lite frärn endå... Har du kört någon själv ? Vad är det för matta original ? :hmmmm2:
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Verkar fan lite frärn endå... Har du kört någon själv ? Vad är det för matta original ? :hmmmm2:
Jo, har kört både RTX oxh XTX. Båda med 44mm mattor, Jag själv föredrog XTXen men då gillar jag lite längre mattor så :) RTX skottade på sjukt bra och tog sig fram överallt där jag försökte å då va de ändå en bit över metern med bottenlös snö :)