frågor ang. turboladdning av 2t ?!

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
vilken maskin (märke)skall man köpa?

vilken är pålitligast?

vart köper man turbo kit?

vilka firmor säljer/tillverkar dessa?

hur håller det? (tidsmässigt alltså, kolv å lagerbyte varje månad lr)

måste man vara någon sorts raketforskare för att installera dessa?

hur är driftsäkerheten? (kommer man bli ståendes i skogen varannan gång man är ute)

vilken soppa kör man på?
 
Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
* polaris och arctic är dom märken som enligt mig verkar fungera bäst med 2t tubro

* Svårt att säga då det mest troligt inte finns någon statistik på det, men Chris M8 tubro har ju då varit väldigt pålitlig.

* Edvard på vilhelmina motor center tar hem tubro kitt. Annars har du USA där det blir runt 20 000 billigare (så gjorde jag)

* Hur det håller käns som fråga 2...

* Det behöver man verkligen inte vara, jag har inte ens en gymnasieutbildning och ör mig gick det bra=D

* Åter till fråga 2...

* Väljs själv. Men 98 -> är ju att föredra.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
* polaris och arctic är dom märken som enligt mig verkar fungera bäst med 2t tubro

* Svårt att säga då det mest troligt inte finns någon statistik på det, men Chris M8 tubro har ju då varit väldigt pålitlig.

* Edvard på vilhelmina motor center tar hem tubro kitt. Annars har du USA där det blir runt 20 000 billigare (så gjorde jag)

* Hur det håller käns som fråga 2...

* Det behöver man verkligen inte vara, jag har inte ens en gymnasieutbildning och ör mig gick det bra=D

* Åter till fråga 2...

* Väljs själv. Men 98 -> är ju att föredra.
okey, funkar din maskin bra?
vad plockar du ur den?
vad landade kostnaden på?
vad har du för märke på turbokittet?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Min funkar bra än sålänge. Bara kört runt 10-11 mil.

Vet ej vad jag plockar. runt 200 skulle jag tro just nu. Skall sänkas till 185-190.
Änsålänge är kostnaderna upp i 29 000kr. Räknar med 5000 till för digatron och lite vikter.
Boondocker Pump Gas kit kör jag.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Min funkar bra än sålänge. Bara kört runt 10-11 mil.

Vet ej vad jag plockar. runt 200 skulle jag tro just nu. Skall sänkas till 185-190.
Änsålänge är kostnaderna upp i 29 000kr. Räknar med 5000 till för digatron och lite vikter.
Boondocker Pump Gas kit kör jag.
fan, det är rätt ball med dom effekterna va?

jasså? lät "billigt" det, ja fick för mig att det skulle vara dyrare. nytt lr? var köpte du det kittet?

tack för infon