oki låter bra då är det baratt börja mecka då tack för tippsenFinns en massa trix att göra. Ta bort verktygslådan från variatorskyddet ,ta bort plastkanten längs ut på variatorskyddet (för att få mer luftflöde runt varrarna och de går kallare). Hålborra variatorskyddet, Sätta in ventilation i variator sidans kåpa (ännu svalare gång), shimsa ut sekundären, montera staget mellan motorfästet och sekundär axelhållaren från rs:en om det inte redan sitter på -10
jag kör med team sekundär och moment stag på min x-trim och det funkar bra fast jag har bara kört 40 mil ännu och det har varit blandad körning både ospårat och led , jag har varit noga med att köra in remmen och alltid kört lungt tills remmen blivit varm innan det gasas ordenligt.oki låter bra då är det baratt börja mecka då tack för tippsen
Jo det funkar bra. Men på alla xp utom rs är det en sekundär som inte går att göra flytande. Man måste byta axel och montera en team sekundar isf.gör sekundären flytande minskar remslitage med minst 50% har inte haft några problem sen jag gjorde det på min rc800. har kört 40mil stenhårt.
Jag skaffar kunskap åt en kompis.Jag själv är lynx skadad och tycker det är fruktansvärt dåligt att inte det finns kunskat hos brp tydligen.för när ski doo började med att ta fran xp modellen tycker man att dom måste ha stött på problemet? men men det kanske blir bättre med e-tec 800 ska väl vara mindre effekt.jag har svårt att se var denna tråd är på väg, eller syftet från början?
jonke har ju fått lite svar lika bra som han har ställt sin fråga, följdfrågor och svar finns de bättre exempel och trådar på.
Jonke, du har en RE800 och vill ha hjälp med din maskin, eller samlar du kunskap åt en kompis?
pro_climber, kanon fint att vi får en reflektion hur bra en 80hk phazer står sig i remstitage jmf. mot en 151hk RE. Visst har lynx/skidoo problem med remmarna, men din jmf är inte ok. Hade du jmf en. apex hade jag förstått din poäng.