non slip på F7 -05

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Tjenare.
Köpte mig en F7a 05 i helgen och det var bytt till 44as matta på den. Fick även med non slipp drivhjul till den men eftersom han som hade haft skotern inte var hemma kunde jag inte fråga vad han haft dom till om dom suttit på eller om han bara tänkt sätta på dom någon gång.

passar non slipp på en f7a? eller måste man byta hela drivaxeln ? ... :hmmmm2:

Svar uppskattas :biggrin1:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Jag har 9t nonslp på min men då behöver du kapa lite i klackarna längst fram på skenorna, bara lämna in och få dom påpressade

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Jag köpte 8kuggars no-slip divhjul till min -05 men då tog det boggi skenorna så det var bara att välja antingen kapa och böja lite fram i boggin eller flytta bak den ett par cm.
Jag flytade den 3cm men jag det det var det jävligaste jag gjort på en skoter.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Bara att slipa ner n6, att flytta hela boggin verkar i min mening överkurs

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Jag köpte 8kuggars no-slip divhjul till min -05 men då tog det boggi skenorna så det var bara att välja antingen kapa och böja lite fram i boggin eller flytta bak den ett par cm.
Jag flytade den 3cm men jag det det var det jävligaste jag gjort på en skoter.

hade inte flyttat=).. blir som felplacering av boggin så att säga...
är inga problem att kapa boggiskenorna..bara man ser till att få på dom där plastkuddarna där framme...

jag hade då pressa på non-slip.. du får mkt bättre effekt ner i backen då du kan släppa mattspänningen så de rullar lättare..vilket medför att du inte tappar nå effekt ner i backen:)

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Jag har 9t nonslp på min men då behöver du kapa lite i klackarna längst fram på skenorna, bara lämna in och få dom påpressade
tack för snabbt svar!

Kändes lite jobbigt att kapa ner boggiskenorna om jag ska vara ärlig, mattan är inte överdrivet spänd och jag har inte fått den att kugga över än. får se om det kanske blir något projekt i sommar eller någt. kändes jobbigt så här mitt i säsongen

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har 9 kuggs nonslip å fick kapa lite i klossarna på skenorna , men jag tycker de är lite overkill med nonslip speciellt på 10 kuggars , finns ju inga rapp problem på dessa maskiner

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
tack för snabbt svar!

Kändes lite jobbigt att kapa ner boggiskenorna om jag ska vara ärlig, mattan är inte överdrivet spänd och jag har inte fått den att kugga över än. får se om det kanske blir något projekt i sommar eller någt. kändes jobbigt så här mitt i säsongen

KLOSSARNA..inte skenorna...klossarna finns ju å köpa nya

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Det skiljer säkert men för upplysnings skull kan jag nämna att på F7 -03 går det fint med 9T noslip och 44 mm matta utan att det tar i nånstans. Jag har inte kapat nånting.