Långtidsprojekt - Yamaha SXR 600

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Jag hade lite tråkigt så jag tog och strippade huven på dekaler och smacka dit lite allt möjligt...

Eller? Nej, ;) Det är en crosshuv jag har köpt.

Funderar på att strippa den på dekaler och göra något liknande det här:

Fast tvärtom i färgsättningen.

Blir även att dreva ner 2 kugg till vintern, och ev annan sekundär fjäder. Hur vet man vilken fjäder man ska välja?

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Nepp. Blev inte mer än att jag testade lite grann med inaktiverad krängare. Verkade inte som att det gick att ta bort den utan att kapa, vilket jag helst undviker. Men ska kolla om det går att fästa den i buken på någotvis utan att den är ivägen.

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Har inte hänt så mycket här på ett tag. Men idag tog jag och monterade crosshuven.

Orginalhuven.

Mätarhuset demonterat.

Crosshuven på:

Galler + meshtyg ska sättas dit.
Sen ska den strippas på vissa dekaler, då jag tycker det är för mycket dekaler.

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Längesen det kom upp något här. Men iaf:
3" styrhöjare + biltema crosstyre är på:

Tagit bort lite dekaler från huven:

Har även kopplat ut krängaren, mycket lättare att bryta runt i snön nu :) Dock är den lite skum att köra på leden när det går lite fortare.

Har även lite annat smått och gått på gång ;)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Härligt med uppdatering! Snygg styrhöjare du har ;) Jag tycker att du ska strippa huven helt och lacka/spraya den vit :)

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
ser ju bra ut! förutom dem där dekalerna som förstör hela huven. börja med att ta bort dekalerna och se sen om det behövs lackering. för utan de där p12 märkena blir den snyggare kan jag lova:)

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Tack för responsen. Jo helt klart mycket dekaler. I och med att det är en crosshuv kommer jag inte lägga ner massa pengar på lack, dessutom tycker jag färgen passar bra. Den är hyffsat fräsch i lacken förutom lite repor. Eftersom jag är lite lat av mig har jag inte tagit bort så mycket dekaler :p

Det sitter även torkade silvertejps rester som är väldigt svåra att få bort. Tips på hur de enklast går att få bort?

zleric: Visst är den ;)

God Jul! :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
snyggt! men om du ska bort med krängaren så kan du borra bort plåtarna på utsidan av bulken och lirka ut den. Jag och en polare gjorde det på hans summit ska även testa göra det på min yamaha skicka pm om jag inte återkommer med hur det gick :) bra att ta bort locken också så man kan göra egna lock utan ett hål i så det inte kommer in någon snö :)

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Tackar! :)

Jag har just nu bara hängt upp krängaren i ett snöre. Har funkat bra hittils. Men återkom gärna om det går.

Har annars inte hänt mycket på modd fronten. Har varit mest körning. Skottar på bra med 38mm matta :) Spräckte 400 mil på mätaren i helgen.

Kan avslöja att ett par non-slip + nya slides har inhandlats, Montering troligtvis nästa helg :)

Plockade isär sekundären och bytte till en hårdare fjäder. Men klantig som jag var så kollade jag ju inte vilka hål fjädern satt i. Någon som vet vilka hål den ska sitta i?

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
om du har non-slip tycker jag du ska göra om dina kontrollstag eller ta bort kontrollstagen helt och stoppa dit balatarem ist så den reser :) om du nu inte vill att den ska ha skidorna i marken :)

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Startgas funkar faktiskt riktigt bra på intorkad silvertejp! =)
Okej, får testa det nästa gång :) Använde rostlösare som fick ligga på en stund. Funkade prima det också!

om du har non-slip tycker jag du ska göra om dina kontrollstag eller ta bort kontrollstagen helt och stoppa dit balatarem ist så den reser :) om du nu inte vill att den ska ha skidorna i marken :)
Det är det som ligger i baktanke med non-slipen samt att den ska gå lite bättre i snön.

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Nu efter helgen sitter det non-slip, nya slides och 1 kuggs neddrevning på skotern :)

Fipplade lite med kontrollstagen.

Fick tag på denna billigt. Ylar riktigt fint på fullvarv, med skönt smatter på lägre varv :p

Tycker att den beter sig mycket bättre i pudret, eller det puder som var. Har varit + grader här i Arjeplog de senaste dagarna :shocked:

Nu har jag också smidit lite planer om hur jag ska fixa crosshuven ;)

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Äntligen har jag fått tummen ur och lyckats göra något åt huven.

Före:

Efter:

Sen när jag ändå hade farten uppe tyckte jag att toppen och variatorskyddet kunde få sig lite kärlek :p

Rött och fint :)

Före:

Efter:

Jag överväger om jag ska smacka snöflingor eller inte på huven :p

Upptäckte sedan att jag måste köpa en ny lampa till mätaren. Slutade lysa på vägen hem :p