vad dödar man tid med i östersund?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Bydalen är en lite mindre skidort cirka 7mil från östersund, den är väldigt populär med många nerfarter och liftar, även skoteråkning är bra där. underskattat till tusen!
okey, kanske kan va värt å testa d då, även om ja inte blir bofast i östersund
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
köp en kokare=) göra mäsken på söndag då är den färdig tills du kmr hem sparka igång kokaren sen på torsdag . koka rena .. sen bjuda (sälja) dina jobb kompisar haha..då har du nå å göra hehe + en peng i fickan hahaha
haha ja ännu en bra ide.. tack tack
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Som sagt, nära till fjällen där man kan göra allt möjligt.

Sedan tror jag att om ni flyttar att aktiviteterna kommer att komma av sig själv ju längre tid som spenderas i och runt stan :)
ja d e ju inte dumt

jo d e väl sant, dock så spenderar ja mesta tiden borta å jobbar så ja lär ju inte hinna spendera supermycke tid å leta aktiviteter:)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
"citat" - aah okey, d lät verkligen inte dumt d. kanske tål att tänkas på ändå (bortsett från skidåkning å paddling)



Haha paddling e klart underskattat:biggrin1:

Vi drar iväg ett gäng grabbar samma helg varje år på paddling med kanoterna fulla av Whisky, öl, ölkorvar ostar ja en massa god mat och beter oss så som man inte kan göra hemma hos familjen:blink1:
hahaa låter helt klart som en klassisk bortförklaring för hos frugan tvivelaktig sysselsättning :becky: ... man kanske ska börja paddla:becky:
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Har haft samma problem med att hitta något att göra på fritiden i Östersund. Har bott här i 4år nu.. Men det blir bättre med tiden kan jag lova! Du lär väl förmodligen lära känna nytt folk och sådär.. Men sen känns det som om man ska göra något så kostar det alltid lite pengar.. Tex storsjöbadet finns ju, nybyggt badhus med relax osv. som dom nämnde tidigare. Sen är det ju inte så långt till naturen och friluftsliv heller. Såg jag att du höll på med kampsport, dom har ju nån förening här uppe som håller på. Thaiboxning, MMA, Judo, ja dom håller säkert på med mer också. Kan ju vara något? Sen det här med att bo i lägenhet vänjer man sig vid, ganska skönt att slippa kliva upp tidigt och elda på morgonen, eller att slippa skotta uppfarten när det kommer 2 deci med blötsnö :) Sen har du ju korpföreningen här, bla fotboll och innebandy.. Riktigt roligt!

ja det är väl så, d e ju bara just den biten att svårt hinna träffa å känna nytt folk när man ligger ute på jobb, å att komma hem för att lyssna på frugan med sina väninnor när dom skvallrar å stickar (lr vad kvinnor kan tänkas göra)är ju inte så intressant...

ja lägga e väl ok, men frågan e ju vad skotern ska tycka om det egentligen:hmmmm2::becky:

fotboll/innebandy? sysslar folk med saker som inte luktar bensin ;)
 

Eda

Aktiv medlem
10 dec 2009
78
0
6
Haha sant, det där med att sitta och lyssna på en massa fruntimmer beklaga sig och bla bla bla är ju ingen höjdare när man jobbat hela veckan och vill komma hem. :) Haha jo men man gett ju hålla sig i form tills skoteråkningen! Ja nackdelen med Östersund är väl att man inte får/kan åka nå skoter när man bor i lägenhet. Om man inte har tillgång till ett garage eller dyl. utanför stan.. Vilket vore ypperst, men nu har ju inte jag heller det.. Ah hoppas du får in mer förslag! Men ett tips vore ju att frösöka övertala frugan att inte flytta upp ;) Hare bra och lycka till!
 

vwcarl

Medlem
22 jan 2010
14
0
1
Sverige
Man måste inte "döda" tiden... Finns för mycket kul nästan?!
Som tidigare sagt, Storsjöbadet, Gym, Krog, Stan, Badhusparken, Thomeé mm.
Dessutom är det mycket vatten runtom, så har du råd kan man skaffa båt å uppleva lite från sjösidan också... Finns en kul Bowlinghall!!
Minus om frugan gillar Ikea, finns i Sundsvall så räkna med 40mil t/r...

Flyttar ni upp så hittar ni snart härliga människor att umgås med...

Hör gärna av dig så kan Ni följa med i mitt "gäng", bara kul med fler tokar!

Då lär det bli många å roliga stunder både i skogen, på snön, i soffan, runt matbordet, i vedeldade bastun, i och på sjön!

Ps. Behövs skoterplats kanske det går att ordna... Ds.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
okey då har jag iaf en ide om vad som eventuellt väntar, tack för alla förslag & tips.

nu ska jag ta och överlägga med mig själv innan beslutet måste tas
 

Dirtey

Medlem
21 okt 2009
40
0
1
"citat" - aah okey, d lät verkligen inte dumt d. kanske tål att tänkas på ändå (bortsett från skidåkning å paddling)



Haha paddling e klart underskattat:biggrin1:

Vi drar iväg ett gäng grabbar samma helg varje år på paddling med kanoterna fulla av Whisky, öl, ölkorvar ostar ja en massa god mat och beter oss så som man inte kan göra hemma hos familjen:blink1:
Inte för att svart måla, men det är väl inte särskilt klyftigt att supa när man är ute och paddlar?
 

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
Inte för att svart måla, men det är väl inte särskilt klyftigt att supa när man är ute och paddlar?
Nä det har du helt rätt i, men vi försöker å hålla igen lite medans vi är på vattnet samt att det är obligatorisk flytväst å sen är det inga jätteforsar direkt vi paddlar igenom utan det mesta av färden går i sakta mak.