Soppatorsk på Renegade 600sdi -07

Ätasnö

Medlem
20 jan 2010
8
0
1
Lite bekymmrad

Körde tanken helt torr på grund av att tankmätaren var trasig.
Tankade upp för att sedan försöka få igång den igen men förgäves...
Ringde till skoterfirman för att få tips och råd i ärendet så jag gjorde som de sa att jag skulle toppfylla tanken så att det ran över till en "förtank" (?) därefter så var det bara att försöka få igång den, jag kunde även komplettera med startgas. Funkade inte...
Skotern går endast på startgasen

Finns det något annat knep?
Detta liknar ju värre än en gamal traktor

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
alltså på min polaris står det i hand boken att den aldrig får köras helt tom på bensin för att soppa pumpen kan ta skada och om man har otur gå sönder helt. kanske det som hänt dig om du har otur ? jag vet ej ens om det är samma som gäller på ski doo men kolla i din hand bok om det står något liknande

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Simpelt fel, du har en säkringsbox över slutburken. I den finns det en säkring till soppapumpen. Byt ut den så funkar den igen (garanterat den som har gått) :)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Simpelt fel, du har en säkringsbox över slutburken. I den finns det en säkring till soppapumpen. Byt ut den så funkar den igen (garanterat den som har gått) :)
X2!!!

Kör du tanken tom på en sdi så ryker säkringen...

Gjort det själv ;)

Ätasnö

Medlem
20 jan 2010
8
0
1
Säkringarna var hela men jag får väl kolla igen senare.
Bra fart i batteriet och bra gnista så allt tyder på att inte soppan kommer fram.

Ätasnö

Medlem
20 jan 2010
8
0
1
Tänkte meddela att skotern har startat.
Provade med ett 10 tal "supar", lite lätt tryck i tanken och upphissad bakdel....

Kommer troligen inte köra soppatorsk igen