Nja, ganska känslig och väldigt motorstark. Hade min srx 700 som andra skoter och den krävde en del tid för att man skulle förstå sig på den.ja den är sjukt bra förstaskoter!
Tyngden märks inte av alls, tills dess att man sitter fast. Höjden går att ordna lätt, bara dit med drop brackets ibak och andra dämpare i fram. För att vara på mer än 140 hk går den snålt.tung jävla klump, som 99% av alla andra yammor. dålig orginalmatta och låg markfrigång fram fram och äckligt låg bak. dock så är motorstark men drar mycket sås pga trippel.
Yamma 600 triple på mer än 140 kusar original? Jo, säkert....Tyngden märks inte av alls, tills dess att man sitter fast. Höjden går att ordna lätt, bara dit med drop brackets ibak och andra dämpare i fram. För att vara på mer än 140 hk går den snålt.
Pratade om 700... sry.Yamma 600 triple på mer än 140 kusar original? Jo, säkert....
tung jävla klump, som 99% av alla andra yammor. dålig orginalmatta och låg markfrigång fram fram och äckligt låg bak. dock så är motorstark men drar mycket sås pga trippel.
1. Har du ens kört någon?håller med. inte nån bra lössnö maskin och fjädring och boggie är mer eller mindre kas beroende på om det är sxr eller srx
1. Har du ens kört någon?
2. Det är ingen lössnömaskin, har aldrig varit, har aldrig vart tänkt att vara någon. Som att säga att "fan vad Audi är dåliga, kan fan inte ta mig till månen."
Min srx var höjd i boggien och gick därför mycket fint i lössnö. Visst körde man fast, men för att vara byggd för att vara en lake racer så gick den bra.
Kan ju testa att renovera dämparna...en kompishar en sxr 700 och när han kommer efter leden så ser den jävlat stum ut och yamaha har alldrig lyckats med nån bra boggie. kanske att dom har lyckats med dom nya men fan ingen gammal
Srx 600 är en riktigt bra första skoter Som sagt är den tung när man har kört fast, om man nu inte gillar det så köp en sx 600? Den är lite lättare ialf och går minst lika bra! (Det ända som saknas är ljudet). Ett litet problem som jag har stött på när man kör i lössnö är att snön har en tendes att täppa till utblåset, så att den kvävs av sina egna avgaser. Inte ett dugg kul om man är ute och leker i puder och sen dör motorn av:argh:
På med en 32-44mm matta och styrhöjare så har du en väldigt bra skoter
Sådär, då är ett problem löst.Har nu monterat plåten för utblåset. Hoppas att det ska hjälpa.
Återkommer imorgon om hur det funkar.
Med slutburk.