Det finns nya delar på rinab.jetshop.se
och TJ´s skoter och motor i storåbränna i föllinge har allt till ockelbo och de kan väldigt mycket om ockelbo. 0645-22055
hur ska skotern vara? vilken körning passar dig bäst?
Jag kör själv en ockelbo 4500 och den gillar jag skarpt, rotax 447 på 40hk gör den riktigt pigg och rolig, tar sig fram otroligt bra och är smidig i skogen, passar min körning som handsken. lite smal mellan skidorna och tippig, men det gör den bara bättre för hur jag kör, ingen kraftansträngning alls när man ska bryta den eller skråa eller liknande. fram och back finns.
Brukar passa på att leka med grannens poro -84 (Då kom den med wheelslide-boggie vilket gjorde den otroligt rolig) poro är en ännu tippigare och smalare skoter med en encylindrig rotax 277 på ca 20 hk, men trots den lilla motorn otroligt rolig. smidigare än den i skogen får man nog leta efter. finns även som de luxe med rotax 377 på 30hk.
Dessa är de ockelbo som ligger mig varmas om hjärtat.
Sen har du ockelbo 5000, lite kortare än 4500, och aningen bredare matta, 45cm bred tror jag, lite mindre tippig och den finns med rotax 447 och vissa årsmodeller med rotax 503. den har även hög/låg.
Det finns ju otroligt många roliga ockelbo, de jag nämnt har wheelslide boggie, vilket jag föredra framför vanlig hjulboggie.
Är det någon annan modell du funderat på?