Momentstag igen

Aztech

Medlem
3 apr 2008
24
0
1
Skulle behöva få tag i ett momentstag till min XP 800R, finns ingen annons på blocket längre och jag hittar inget när jag googlar...

Nån som vet var man kan köpa dess?

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Du kan ju alltid köpa "momentstaget" som sitter original på rs , då behöver du inte vara rädd att spräcka pyramiden heller,Som vissa har gjort när de monterat staget som går mot v stötd. fäste

4

426H

Här ser du att det är motorfästena som flexar och den där typen av stag mot sekundären är helt meningslösa:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=BTRe0OXjbJ4[/ame]

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Frågan är om det skulle flexa ännu mer utan momentstaget? Jag menar att sekundären skulle röra sig frammåt/nedåt så att rörelsen blir större än utan stag.

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Frågan är om det skulle flexa ännu mer utan momentstaget? Jag menar att sekundären skulle röra sig frammåt/nedåt så att rörelsen blir större än utan stag.
Risken blir ju mindre att tornet till sekundären går sönder ivarjefall med staget :)

För att fixa motor rörelsen så är det nog 600RS motorkudar som hjälper bäst.

Aztech

Medlem
3 apr 2008
24
0
1
Tack för svar!

Har snackat med ÅF (visserligen lynx men...) och fick svaret att RS-staget ej skulle passa på grun av krans för startmotor, rätt eller fel?
Sitter kransen där även fast man ej har el-start?

Passar RS-kuddarna direkt eller vehöver det moddas?

kom 12 mil på min senaste rem och då hade jag 3-4 mil inkörning :( , va en carlisleultimax xs 803

Aztech

Medlem
3 apr 2008
24
0
1
OK, blir attack-skruvning framöver då!
Testar med BRP:s ventilationskit samt nerdrevning från 27-23 nu i helgen till att börja... kanske räcker för en glad amatör som mig! :D