Storlek på matta?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Hejsan jag har en Rev 600 HO 03:a som jag tänkte köpa en ny matta till,vet dock inge mått på den,så jag tänkte höra om någon här vet mått på mattan,kanske även kan rekomendera någon matta har kollat på en Ripsaw matta,dumt eller klokt val?

// Tomas

Greeken

Välkänd medlem
27 feb 2008
228
0
16
Östersund, Sweden
Hej,
Mattan du ska ha har måtten 38*307*xx (beroende på kamhöjd) med delning 2,52

Jag tycker du ska köpa en 38 eller 44. Jag skulle rekommendera en back country matta :)
Är skotern ombyggd? eller har den "bäversvansen" kvar ??

/Mattias

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Jag har nyss bytt matta på min X-RS 600 till en med 38'as kammar. Köpte den på www.stenmarksmaskin.se.

http://www.stenmarksmaskin.se/ProductPopup.aspx?filename=db0011_2455.jpg

Artnr:13075
Beskrivning:
Bredd: 38cm
Längd: 307cm
Kamhöjd: 38mm
Delning/Pitch: 2,52"
Clips/Bleck/Skoningar: Fullclippad
Non-slip/Fönsterdrift: Ja
Internaldrift 4hjul: Ja
Shore (hårdhet): 60
Öppna kuggluckor: Ja
Mönster: Intense

Jag är riktigt nöjd med denna matta. Drevade även ner 2kugg på lilla drevet. Orginal på min maskin sitter det en Ripsaw matta och den tyckte jag inte alls var nå bra, så den rekomenderar jag INTE att du köper. Sen kan du ju alltid trycka dit en 44'as så du får ännu större paddlar, men jag tror att 38'as kammar är ultimat om du kör ca. 50% led och 50% lössnö.

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Greeken : Japp min har en ombyggde bakdel!

Henrik Strandlund: Ok så du rekomenderar denna matta,gör de stor skillnad då man drevar ner? Vad kostar det att dreva ner?
Hur många kuggar bör man köpa på den nya drevet jämfört med det nya drevet?

/// Tomas

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Beror på om du ska köra 100% led. Ska du endast köra på led så köp en ripsaw, men ska du däremot köra off-trail så kommer ripsawen att göra bort sig.
Back Country, eller Challenger (om den finns i den längden) om du ska köra mycket puder.

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Ja! jag rekomenderar den mattan. Jag är supernöjd. Att dreva ner tyckte jag blev stor skillnad. Blev mycket rappare och svarar bättre på gasen. Lilla drevet koster ca. 250:-. Orginal sitter det 22kugg så du ska köpa ett med 20kugg.

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Ja! jag rekomenderar den mattan. Jag är supernöjd. Att dreva ner tyckte jag blev stor skillnad. Blev mycket rappare och svarar bättre på gasen. Lilla drevet koster ca. 250:-. Orginal sitter det 22kugg så du ska köpa ett med 20kugg.

Vart köpte du de drevet från då? =)

// Tomas

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Kolla med Terrängmaskiner om du köper drevet där vad det sitter för drev orginal på din maskin. Jag blir lite osäker och tror att det sitter ett 24kuggs drev orginal på din. :hmmmm:

Kollar man sprängskissen på din maskin på BRP's sida så står det att du har 24 kugg orginal. Men kolla upp för säkerhets skull.

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Kolla med Terrängmaskiner om du köper drevet där vad det sitter för drev orginal på din maskin. Jag blir lite osäker och tror att det sitter ett 24kuggs drev orginal på din. :hmmmm:

Kollar man sprängskissen på din maskin på BRP's sida så står det att du har 24 kugg orginal. Men kolla upp för säkerhets skull.
Japp jag ska göra de =)

// Tomas