Srx 700 går varm! Hjälp!

sos-racing

Medlem
17 jan 2010
20
0
1
Edsbyn
Hej har en srx 700 som går varm. Termostaten är bortplockad och Toppackningarna bytt. Har hällt i medel i kylaren som ska göra att den inte går lika het. Rivit och kollat om vattenpumpen slirar men det gör den inte. Har luftat den flera gånger. Vad kan de vara för fel? När man gasar och kollar i vatten behållaren så kommer det en massa bubblor, ska det göra de eller är de kompresion som trycks ut? Spricka i cylinder eller topp? :hmmmm2:

xcrN

Aktiv medlem
13 okt 2009
68
0
6
32
gällivare
verkar som att nån packning är sönder, skruvade du åt toppen rätt när du bytte topplockspackningen?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
är det inte topplockspackningen så är det cylinderfotspackningen om den trycker i luft i systemet.
när du luftar ställ skotern i en snödriva med nosen högt o låt stå på tomgång en stund, sen kör du så arslet ligger högre sen tillbaka med nosen högt så bör den vara avluftad, stäng av om den blir för het o vänta ett slag sen dra igång den igen med nosen kvar i högläge då bör alla luftfickor vara borta

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Hade något liknande problem med min vmax xtc 600 - 97a.
Jag tok lös vattenpumpen och mätte vattenpumpsremmen och den var ganska nedsliten. Och slipade remskivorana. Så köppte en ny rem och schimsade så jag fick den så spänd som möjligt.

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
519
1
18
Umeå
Man kan köra i några kilometer innan den börjar blinka.
på min MM så fick jag det problemet att kablarna till givaren hade lossna. så bäst att du kolla upp elsystemet oxå, för om det är en kabel som är av lr att givaren är trasig så blir det ingen sluten krets å då varnar den ist..

sos-racing

Medlem
17 jan 2010
20
0
1
Edsbyn
Nja den går ju varm så det sprutar kylarvatten ur expansionskärlet. Så nån kabel tror jag inte det är. Varnings lampan blinkar ju 3 gånger när man startar den oxå så den bör vara hel.

jagare1

Medlem
14 jan 2009
16
0
1
Älvsbyn
Hej !
Starta skotern och låt den gå en stund känn om kylarna blir varma bak,,,om inte så finns det en luftskruv troligen under dynan längst bak ,,sitter en svart gummiplugg som döljer luftskruven,,,,,har ingen srx men haft yamaha skotrar länge kolla det !!!
mvh lars

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
Är det OK att köra utan termostat i skotrar? Tänkte att på bilar kan man få lite konstiga kylningsproblem.

sos-racing

Medlem
17 jan 2010
20
0
1
Edsbyn
Är det OK att köra utan termostat i skotrar? Tänkte att på bilar kan man få lite konstiga kylningsproblem.
Har beställt en ny. Får den till veckan. Har fått tips om att sätta tillbaka en ny så vi får se om det var så enkelt :) Hoppas på de iaf.

sos-racing

Medlem
17 jan 2010
20
0
1
Edsbyn
Nu fungerar skotern. Det var bara en termostat som fattades. Tydligen så funkar de inte utan den. Tack för alla tips!