Kedjehus SXR 02 - från vilka andra passar det?

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Mitt kedjehus har rasat och jag behöver nytt, är det likadant på andra modeller ex SRX, SX osv mellan 97-02?

Enligt sprägskisserna skiljer vissa art. nr, men jag undrar vad det är som skiljer, om det går bra att blanda och byta sins emellan?
Kan kanske vara så att det bara är nummer-ändrat?

Hoppas på svar från nån Yamaha-expert! :)

Mvh Markus

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Jag har iaf köpt från Viper,sxr och v-max 700 99:a som passar. Olika bredd på drev och kedja på en viper bara. Srx har vell i stortsett samma kedja som viper? Men Huset ska iaf passa. Lika från dom äldre sx (97--->),venture osv ska passa.

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Många tack! Gör ju livet enklare då dom flesta skrotade på Blocket är SRX.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Ne det är olika bredd på kedja och drev. Men du bör ju kunna använda drev och kedja på sxr om du tar BÅDE drev och kedja från srx, ska ju bara vara bredare än på en sxr. Körde ju själv med drev + kedja från viper i min sxr.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
dom PASSAR VISST , är bara olika bredd på dom,jag hade då mm kedja å drev på min srx en stund, å nu åker ja med viper kedja å drev, INGA PROBLEM
precis vad jag skrivit men det kanske inte var tydligt skrivet? :hmmmm: Vet jag oxå att de går bra att köra med både kedja och drev från både viper och srx bara man använder drev och kedja som är från samma skoter.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
precis vad jag skrivit men det kanske inte var tydligt skrivet? :hmmmm: Vet jag oxå att de går bra att köra med både kedja och drev från både viper och srx bara man använder drev och kedja som är från samma skoter.
ha ha sorry no effence, missade nog ditt inlägg innan jag snabb som blixten svarade :D