Det kan vara mycket, men jag skulle titta på de mest uppenbara saker.
Kolla kedjespänningen.
Kontrollera glappp i variatorer.
Jag skulle dock _inte_ tro att det rör sig om dåliga lager.
kolla även matt spänningen.. om du inte har non-slip så kan det vara enkelt att den kuggar över vid inpromsninge..
har haft det på min
inte ett klonk.. blev mer som ett rappNä jag har inte non-slip hjul
vart det ett klonk när du bromsade?
försvann ljudet när du monterade non-slip hjulen?
inte ett klonk.. blev mer som ett rapp
men blev betydligt bättre med non-slip iaf.
man kan ju köra med slak matta så man slipper bränna slides
vad jag vet just nu så är det 8kugg nonslip hjul du ska testa med.. beror på vilken matta du har.. jag har ju 51mm så jag kör med 8kugg. taggarna ska vara 2.52 alltså dom som går i fönsterluckorna på mattan.Vad ska man ha för nonslip hjul dvs hur stora?
min mm700 är förlängd till 365 fast det har kanske ingen betydelse.
och vad kostar de att köpa?
kan man motera dom själv eller måste man pressa dit dom på axeln?
Kedjan har ja kollat,inge fel där!Jag har samma fenomen på min nya RX. På den gamla hade jag det inte.
Skillnaden mellan dessa två är att jag har non-slip på den nya samt 38mm kammar.
Och jag kan tillägga att man kan efterlikna mattspänningen som en urliggen hängmatta
För mig låter det rakt framifrån, men vette tusan vad det är... Man skall inte lyssna så noga.
Det jag tänkt gå igenom är det jag skrev tidigare. D.v.s. Kedja+variatorer, och kanske sträcka mattan lite.
Rapportera resultatet, jag vill också få bort klonketKedjan har ja kollat,inge fel där!
Tror mer på variatorn dvs sekundär,när man bromsar så slår den ihop,å då får man ett klonk ljud :bawling:
ska kolla lite i helgen på det.