Rx1 GT/SP boggie på SRX?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Tjenare!

Mono-shock boggin som sitter på Rx1 GT hur funkar den? Tror ni den skulle funka på en SRX?

Samt boggin som sitter på Rx1 SP (tappade namnet nu på den) hur funkar den, är den bättre eller sämre än mono-shock? (Kanske beror på vilket användningsområde)

Vilken boggie ger mest viktförskjutning?

Kom gärna med för- och nackdelar på båda.

// Johan

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jag skulle gå på monoshocken. Den har fått bättre kritik i testerna. Den andra ska ju vara gjort för tuffare tag men om man går på vad tidinigarna har tyckt så har monoshocken varit bättre i komfort och på dålig led.

Testerna av monoshocken gjordes på vipern, fanns några till salu i USA med mono, men "not for shipping". Tror det blir kanon, finns några på formuet som har satt dom på viper. I samma veva kan du ju byta ut stagen fram + dämparna så får du bättre fjärdring där också.

Om du har möjlighet så jaga rätt på en mono som är för 345's matta.

donkykong80

Medlem
8 jul 2009
6
0
1
byt nu bara skoter johan, ist för å gira uti å bygga om skiten:) inte kommer den gå nå bättre i snö eller led:afraid:

mvh isak :hello:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
byt nu bara skoter johan, ist för å gira uti å bygga om skiten:) inte kommer den gå nå bättre i snö eller led:afraid:

mvh isak :hello:
Ja du borde ju skämmas som har teoretiskt sett en skoter som "ska" gå mycket bättre i snö men lik förbannat är det du som sitter fast hela tiden. Eller? =)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag skulle gå på monoshocken. Den har fått bättre kritik i testerna. Den andra ska ju vara gjort för tuffare tag men om man går på vad tidinigarna har tyckt så har monoshocken varit bättre i komfort och på dålig led.

Testerna av monoshocken gjordes på vipern, fanns några till salu i USA med mono, men "not for shipping". Tror det blir kanon, finns några på formuet som har satt dom på viper. I samma veva kan du ju byta ut stagen fram + dämparna så får du bättre fjärdring där också.

Om du har möjlighet så jaga rätt på en mono som är för 345's matta.
Okej. Jo jag tänkte om det blir en mono-shock så får det bli en 345. Ska ta och ringa runt på lite skrotar och se om dom har någon liggandes.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Det ligger en ute nu på blocket för 10k men det är väl lite i överkant kan jag tycka (såg en ute för 6k med öhlinare förra vintern). Hade annars köpt den på en gång själv.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jo fan det var lite väl saftigt. Men hittar jag inte någon till ett rimligt pris svetsar jag ihop min gamla xtra-10 boggie och kör på den istället. :)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Dom kostar lite monon :) Bara öhlins dämparen är rätt dyr, men är det en EC dämpare vilket det säkert är så ska du ha EC enheten till den ~2500kr till :)