Grand touring 550 2002 skitskoter

brumbrum

Medlem
7 jan 2010
8
0
1
gävle
Har någon en ide vad det är för fel på pölsskotern min.
Den startar perfekt el backen funkar allt är bra den börjar dra vid 3600vr
går fint till halv gas då händer inget mer men om jag mjölkar gasen sakta så kan jag få den att komma upp i 55-65 km ,
Den går och låter perfekt men inte över 65 km .
Har fått för mej att den inte går på högfartsmunstyckena allt är rengjort i fuggarna sitter 0.52 huvudmunstycken och 0.40 högfart.

HJÄLP

:dizzy::afraid:

brumbrum

Medlem
7 jan 2010
8
0
1
gävle
<<<<tacksam för svare var sitter bränslefiltret tändstiften har jag bytt
<med tanke på att den går hur bra som helst upp till halv gas så kan bränsle filtret vara en felkälla ioch med att den kräver mer soppa då:afraid:

Hopplös

Välkänd medlem
22 nov 2009
166
0
6
Bollstabruk
Har indentiskt problem med min summit 600-01 men prova att dra ur slangarna till dpm:en så ska du se att den går bättre fast provkör endast en kortare sväng då de kan medföra risk för att den kan skära om du har otur.
Den lilla givaren i dpm:en ska börja öppna och stänga vid 3800 varv så de kan vara den som spökar och då får du för mkt undertryck i förgasarna så dom inte kan släppa fram bränslet.

jollepite

Aktiv medlem
22 feb 2009
56
0
1
pite
<<<<tacksam för svare var sitter bränslefiltret tändstiften har jag bytt
<med tanke på att den går hur bra som helst upp till halv gas så kan bränsle filtret vara en felkälla ioch med att den kräver mer soppa då:afraid:
på endel skotrar sitter det ett filter i tanken, i änden på soppaslangen, brukar gå att fiska upp. sen kan de finnas ett filter till innan pumpen..bara följa slangen

brumbrum

Medlem
7 jan 2010
8
0
1
gävle
jAG SKRUVADE UR FUGGARNA OCH DÖM OM MIN FÖRVÅNING I DEN VÄNSTRA FÖRGASAREN SÅ RAMLADE HUVUDMUNSTYCKET UR KOPPEN DET HADE SKRUVATS AV OCH LÅG I I KOPPEN OCH SKRAMLADE.
SKRUVADE TILLBAKA MUNSTYCKET OCH MONTERADE PÅ FUGGARNA STARTADE OCH DEN GICK SOM EN BRÄNDSKADAD BÄVER.:hello:

ETT STALLTIPS ALLT KAN HÄNDA