Mach Z -00 Går snålt på mitten cylindern.

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Har ett problem med min Z som jag har försökt få bukt med men lyckas inte, den går skit snålt på mitten cylindern stiftet är grå/vitt motför dom andra två som är chokladbruna.
Har gjort ren förgasarna bestyckat upp från 310 till 320 på högfarten på alla tre, 45 på lågfarten på alla tre, nålarna i mitten läget på alla tre, luftskruvarna utskruvade 4 varv på alla tre.
Prövad idag att lyfta nålen på bara centrum cylindern men utan resultat sen spelar det ingen roll om jag fiskör, mellan gas lr fullt så ser stiften likadana ut ändå.
Har även sökt efter läckage tänkte om den drog tjuvluft nånstans men icke.

Nån som har nån bra ide'?

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Om du inte har något luftläckage på insugningsflänsen eller reedventilerna så bör du ta isär förgasaren helt för rengöring. Låter som att nålventilen inte släpper in tillräckligt med bränsle. Kolla även flottörnivån. En för låg flottörnivå ger en magrare bränsleblandning över hela registret.
Är det inget med bränsletillförseln så kan du ha ett ramlagerfel på vevaxeln (oftast de mittre lagren och speciellt det på vänstra sidan om vevstaken). Det kan ge detta symptom.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Vad är bestyckningen original?

Har du den inte kan jag kolla imorgon i verkstadshandboken (är på jobbet nu)

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Om du inte har något luftläckage på insugningsflänsen eller reedventilerna så bör du ta isär förgasaren helt för rengöring. Låter som att nålventilen inte släpper in tillräckligt med bränsle. Kolla även flottörnivån. En för låg flottörnivå ger en magrare bränsleblandning över hela registret.
Är det inget med bränsletillförseln så kan du ha ett ramlagerfel på vevaxeln (oftast de mittre lagren och speciellt det på vänstra sidan om vevstaken). Det kan ge detta symptom.
Förgasarna har varit helt isärplockade och rengjorda kollade aldrig flottörnivån för jag kom inte ihåg hur man gjorde:embarrest:
Får väl kolla nivån annrs är det bara till att riva motorn då.

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Har återigen tagit isär förgasarna och gjort ren dom samt kollat flottörnivån och allt är som det ska, men den här gången flyttade jag centrum stiftet(grå/vita)till pto sidan och var ut och körde och det går inte att få någon färg på det stiftet, fortfarande grå/vitt?
Stiften är relativt nya(BR9EYA), körda ca 25mil.