F7 an går skit i snö

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
Hejsan!! Jag har haft problem med skotern innan då förde jag in den till Verkstan och det var nånting fel med bränslepumpen... den går som bra annars, men kör man i mycket snö och lite uppförs så går den dåligt undrar om det kan bero på att jag limmade fast avgasportsvajern alltså nippeln . Den har som gått bra annars men när det är mycket snö och den får jobba lite mer så börjar den gå dåligt..

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
den tar inte in snö i luftburken då?
Det vet jag faktiskt inte , måste kolla upp det.. men före jag förde in den till verkstan så rengjorde jag avgasportarna och i samma veva så limmade jag fast en vajer för att den hoppade ur några gånger undra just om det kan spela någon roll om den inte slipper och röra sig lika lätt...

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
nä de ska inte spela nån roll bara vajern kan röra sig som den ska! kolla så den öppnar portarna..

bara av med skyddskåpan på apv motorn å upp med skotern på pallbockar i bak.. sen är de bara att varva! 7200 ska dom öppna vid tror jag de va..

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
än de ska inte sela nån roll bara vejern kan röra sig som den ska! kolla så den öppnar portarna..

bara av med skyddskåpan på apv motorn å upp med skotern på pallbockar i bak.. sen är de bara att varva! 7200 ska dom öppna vid tror jag de va..
Jo kan ju kolla det men de borde öppna portarna för jag har nyligen tvättat portarna i diesel...

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Jag tycker det låter som att den tar in snö i luftburken... Kolla så att det sluter tätt mellan scoopet och meshtyget, minsta lilla glipa gör att den suger i sig den här mjuka fluffiga nysnön vi har nu...
en polare hade samma problem, vi tog lös scoopet och meshtygets "list", det satt inte tätt...limmade ihop med silicon tror jag det var, så att det verkligen blev tätt.. Sedan gick den som ett skott i pudret igen

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
Jag tycker det låter som att den tar in snö i luftburken... Kolla så att det sluter tätt mellan scoopet och meshtyget, minsta lilla glipa gör att den suger i sig den här mjuka fluffiga nysnön vi har nu...
en polare hade samma problem, vi tog lös scoopet och meshtygets "list", det satt inte tätt...limmade ihop med silicon tror jag det var, så att det verkligen blev tätt.. Sedan gick den som ett skott i pudret igen

Själva meshtyget är nog tätt, men det är så mycket puder snö så det slipper in mellan huven och scoopet och då blir det packad snö där som täpper igen ... man måste nästa göra något så det bara slipper luft dit, inge snö... :)

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Vid vissa typer av snö verkar det bli problem, i helgen var det inte nått problem trots en meter puder... men är det lite tyngre snö och varmare sätter det igen direkt.

Jag har hört att man kan ah luckor med mesh på luftburken som man kan öppna i såna fören. Att bra sätta mesh på burken verka ge minder effekt så det är bra om det går att återställa.

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
Vid vissa typer av snö verkar det bli problem, i helgen var det inte nått problem trots en meter puder... men är det lite tyngre snö och varmare sätter det igen direkt.

Jag har hört att man kan ah luckor med mesh på luftburken som man kan öppna i såna fören. Att bra sätta mesh på burken verka ge minder effekt så det är bra om det går att återställa.

Alltså jag tror inte att det slipper in nå snö i luftburken, men det packar snö vid meshtyget under scoopet och då slipper det inte nå luft dit...

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Nä pecis, de täpper mot meshen i scopet. Då kan det hjälpa att ha alternativa luftvägar in till burken, tex. att kunna öppna luckor med mesh på själva burken. Då tar luften den vägen om scopet sätter igen.

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
Nä pecis, de täpper mot meshen i scopet. Då kan det hjälpa att ha alternativa luftvägar in till burken, tex. att kunna öppna luckor med mesh på själva burken. Då tar luften den vägen om scopet sätter igen.
Jo precis, men jag undrade om det går att sätta nå skumgumsliknande med mycket hål vet inte riktigt vad det kallas, men jag såg att den tog in luft på våran lynx genom sånt. Alltså om man limmar fast en remsa av sånt på båda sidorna om scoopet så kommer det inte in nå snö , men undra just om den får för lite luft.. ??

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det enda som händer är att den suger fast en massa snö mot skummet, dessutom blir det sämre flöde... nätet som sitter i scopet släpper inte igenom nå snö med det kan sättas igen.

r4hkola

Medlem
25 dec 2009
28
0
1
Det enda som händer är att den suger fast en massa snö mot skummet, dessutom blir det sämre flöde... nätet som sitter i scopet släpper inte igenom nå snö med det kan sättas igen.
> Undra just va man ska göra för specialbygge så att det funkar.. : )