Det immar, hjäälp!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Mina glasögon immar igen! :mad2:

Jag förfrös mig i ansiktet för 3 dagar sen. Åkte då och köpte ett "bättre" ansiktsskydd, Scott Wind Warrior Hood. http://www.24mx.se/crossdelar/Scott_Wind_Warrior_Hood/22383//////

Goggles: ett par Scott nånting, ska vara såå imfria.

Hursomhelst, problemet har uppstått nu när jag måste dra in vindluvan under goggles. Det där lilla andningshålet i luvan verkar inte funka, all luft tar vägen upp till glasögonen.
(Sätter jag mig på skotern så hinner jag inte köra iväg förrän sikten är noll.)

Om man kunde klämma åt runt näsroten så att det blev tätt där, så skulle nog luften ta vägen neråt i stället.

Nån som har sett nån sån klämma?

Tacksam för tips!
(Har redan läst det om schampo.)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har en sån luva..aldrig vart med om detta fenomen..se till att googlesarna sitter tätt mot ansiktet..alltså du måste ju ha lite spänning på dem..har du hjälm så kanske inte gogglesarna inte passar för hjälmen...
vet ett par scott jag har..dem passar inge bra i hjälmen....för klent med skumgummitätning runt brillorna som är problemet.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
va nån här på forumet eller på ett annat som skrev att man skulle ha schampo på dom så immade dom inte.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Schampo är bra.

Men kör man i djup snö så det stänker, svettas en del av körningen, så kan det imma tillslut.

Ska ha med mig två par brillor i framtiden.

Även två hjälmluvor så man håller torrt runt ansiktet.

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Efter att ha besökt toppen av ett fjäll drabbades jag av is istället för imma och åkte till en hjälmåterförsäljare. Han sa att försäljningen av intergralhjälmar gått om crosshjälmarna sedan förra säsongen. Köpte en modell där hela framdelen kan fällas upp och med en knapp kan jag fälla ner inbyggda solglasögon innanför ordinarie visiret. Som tillbehör kan man byta visiret mot ett eluppvärmt.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Men för i helvete! Det är tredje tråden du tokbumpar! har inte varit aktivitet på några av dessa på 2-3 år. Håll dig till en tråd!

Han har tokbumpat alla trådar som handlar om immiga glasögon, en inte allt för vågad gissning är att han ligger bakom företaget