En rx1 mm är rätt mkt skoter för pengarna,men då gäller det att ha några extra kilon att brottas med skotern och dessutom kunna köra.
Har man inget av ovanstående så blir nog en rx1 mm en tråkig upplevelse.
Har själv haft en mm 700 en gång i tiden och den är väldigt lättkörd,men har man 50k att lägga ut så ska man nog välja åtminstone en viper.
HAHA man behöver ju inte lyfta nå knappt, bara upp på lite ny snö åsså gasa å putta så hoppar den upp av sig själv å de är en FX
Å för att inte gå off topic så om du vill bestiga dom värsta bergen så ska du nog satsa på antingen en nytro(dyr men grym) elr som sagts tidigare kanske nån rmk 800 eller en summit 800
Har du gott om pengar skulle jag välja en apex mtx vilken dag som helst. Visst den är tung men Yamaha har lyckats väldigt bra med att trolla bort vikten på den, dvs till man kör fast, men och andra sidan så ska man inte köra fast med en sån skoter. Annars är det en sjukt rolig skoter med mycket pulver och jag lovar dig den är lätthanterad, lättare att kasta runt än många andra nyare mountain maskiner TROTS sin vikt. Dock framåt vårkanten när det blir skare så kan den upplevas som lite tungkörd. Men i puder är den kung enligt mig och du lär ju inte vara den som kommer sist uppför en brant backe med mycket puder. Ett plus är ju också hållbarheten och kvalitén som de andra skoter tillverkarna aldrig kommer komma i närheten av.
Hade en viper mountain -04 ifjol och i år har jag en Mountain max. det jag kan säga är att mountain maxen väger 20kg mindre har 8 hk mindre.
Den tar lite mer olja men samma bensin förbrukning som vipern.
Riktigt nöjd och om man jämför så är den en lite mer mountain om man kan säga så i stället för vipern och mycket mer lätt körd plus att den är 10 billigare om du ska han nån fin skoter.