vilken mountain maskin skulle ni välja?

S

switchback06

tjena, en polare till mig har en phazer mtx -08 och den drar 2 liter milen eftersom skiten är så svag och du måste pressa på fullt ofta. dessutom aggerar dom som en "plogmaskin" i snön, då den inte lyfter fram.. switchback 600 -06, polaris bästa allroundskoter enligt dom själva och jag kan bara hålla med! som en dröm att köra vart du än ska, hade möjligthet att byta till en assault men icke att den gick bättre! så satsa på en switchback, du kommer göra i byxan då du är ute och leker med den, jag lovar!

D

Draken

switchback 600 -06, polaris bästa allroundskoter enligt dom själva och jag kan bara hålla med! som en dröm att köra vart du än ska, hade möjligthet att byta till en assault men icke att den gick bättre! så satsa på en switchback, du kommer göra i byxan då du är ute och leker med den, jag lovar!

Humor.:hahaha:

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
varje gång jag kör fast ordentligt med rx-1 an så är jag glad att jag inte hade med mig en pistol,
för då hade jag inte kunnat skriva det här inlägget, för den är ruskigt tung att lyfta.
kylarna i tunneln har dessutom alltid hjälpt till så man får mer kilon än vad det står i boken i form av is på hela bakdelen.
tycker också att den har tendens att om du kör på ett skoterspår och hamnar utanför så skär den ner kraftigt pga vikten och det är svårt att sätta emot med mina 75kg så det blir bara att säga hej då skoterspår och tjena djupsnö.

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Har själv en Rx1 Mountain -03a som jag har inte haft några problem med vid körning.
Väger själv 60kg och bryter runt skotern som jag vill det gäller bara att få in tekniken att köra den sen så har du världens roligaste skoter enligt mig för 50k.
Och för att inte nämna att det är bra nog med krut under huven på dom! Vilket gör hela upplevelsen otrolig i dom branta backarna och dom trånga passagerna!
Visst när man väl har kört fast med den så blir de jobbigt men ingenting är omöjligt!
Utan det gäller bara att ha med sig en spade och göra ordning!

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
tjena, en polare till mig har en phazer mtx -08 och den drar 2 liter milen eftersom skiten är så svag och du måste pressa på fullt ofta. dessutom aggerar dom som en "plogmaskin" i snön, då den inte lyfter fram.. switchback 600 -06, polaris bästa allroundskoter enligt dom själva och jag kan bara hålla med! som en dröm att köra vart du än ska, hade möjligthet att byta till en assault men icke att den gick bättre! så satsa på en switchback, du kommer göra i byxan då du är ute och leker med den, jag lovar!

2 l/milen är väl lite om man nu "pressar fullt"? dessutom har jag svårt att tro att den går dåligt i snön, har själv en RTX som går sjukt bra i djupsnön! Och om switchbacken är den bästa pudermaskinen enligt polaris, varför gör dom änns andra?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
2 l/milen är väl lite om man nu "pressar fullt"? dessutom har jag svårt att tro att den går dåligt i snön, har själv en RTX som går sjukt bra i djupsnön! Och om switchbacken är den bästa pudermaskinen enligt polaris, varför gör dom änns andra?
Känns som att min tar mer :( men har inte kollat noga. kan ju vara för att ja har kört fast å skit som den tagit lite mer :eek: elr så äre för att man har kört moppe som drar 2 cl milen :mmph:

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag tycker det ser ut som att skotern du har i din profil skulle gå alldeles ypperligt uppför bara den fick sig en lång matta, andra skidor och annan boggie. :D

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Känns som att min tar mer :( men har inte kollat noga. kan ju vara för att ja har kört fast å skit som den tagit lite mer :eek: elr så äre för att man har kört moppe som drar 2 cl milen :mmph:

Jag tycker den drar ganska lite ändå, min kompis prox 600 kör slut på 40 liter på en helg när jag kanske kör 15 liter

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
Joo snurre visst finns de krut.. men hur mycket ska man lägga ned för att få den bra? Både tid o pengar..och orken att göra de:)

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
ja som frågan lyder.. har kikat lite på Mountain max, viper mtn, Rx1 mountain.

de jag vill göra är att leka i puder, den ska vara lätt att få omkull.

eller har ni något annat förslag

Varför monterar du inte en standard Mountain max förlängnings plåt och en Mountain max eller Viper Mountain boggie? då har du ju en Mountain Max som redan motormässigt är klar!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Joo snurre visst finns de krut.. men hur mycket ska man lägga ned för att få den bra? Både tid o pengar..och orken att göra de:)
Men hur mycket roligare är det inte då det är klart och man har en unik skoter? =)

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Plocka från min? Haha nja, känns som jag behöver den ;) Kan däremot rekommendera en AC-boggie, är riktigt nöjd med min! Min kommer ju från en F7 Ext sen är det bytt till 151" skenor, är väl 144" org..? Du gör rätt val, lovar dig :D

EDIT: Ang. montering, egentligen är det ju bara att ta upp nya hål, så det blir ju inte så särskilt mkt svårare att sätta dit boggies från andra märken.

Last edited:

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Ja det var min idé :) Men tänkte bara på dom 2 direkt :D skillnaden är att viper Mountain boggien är 3.5 cm längre om jag tänker rätt? :) Också är dpm billiga om det kommer ut en eller om du hittar på nån skrot!

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Tycker det lät dyrt om inte dämparna är med och hyffsat fräscha.
Lättast att montera skulle nog vara en lång pro-action boggie. Men andra märken har byggt roligare boggies än den för samma prislapp.