vilken mountain maskin skulle ni välja?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Gå in på tracksusa.com sen på EXTENSION PACKAGES
Packages och kolla där :) det följer med matta, tunnel förlängning och boggie förlängning plus alla skruvar osv för cirka 6k! Sen kommer det väl en frakt med ändå billigt bara en matta i Sverige går ju på 5000-7000 :(

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Gå in på tracksusa.com sen på EXTENSION PACKAGES
Packages och kolla där :) det följer med matta, tunnel förlängning och boggie förlängning plus alla skruvar osv för cirka 6k! Sen kommer det väl en frakt med ändå billigt bara en matta i Sverige går ju på 5000-7000 :(
Någon som beställt från denna sida? och som vet tot pris då grejerna är i sverige.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag vill se en yamaha turbo mountain mot en m8 eller m1000 me turbo. och summit 800/1000 har den nog heller ingen chans mot, och inte heller rmk

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
jag vill se en yamaha turbo mountain mot en m8 eller m1000 me turbo. och summit 800/1000 har den nog heller ingen chans mot, och inte heller rmk
Rakt uppför ett berg så spöar en 3-400 hästars TurboYamma alla småtrimmade tvåtaktare. Det behövs inget geni för att räkna ut det.

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Rakt uppför ett berg så spöar en 3-400 hästars TurboYamma alla småtrimmade tvåtaktare. Det behövs inget geni för att räkna ut det.
Amen till det....Och skulle två taktaren prova att plocka samma effekt så hinner den bara halva berget innan det är dags att ringa efter bärgning och beställa nya motor delar,medans Yamman bara gör om stigningen om och om igen....

summit600

Ny medlem
15 feb 2010
2
0
1
rosvik
jag säger bara en sak summit 600 en 00år och mycke skoter för pengarna jag lovar du blir nöjd man slipppppper skruva och bara allt

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Ta och googla lite så kommer du se hur totalt FEL du har....
rakt uppför ett berg har dom andra inte en chans men om man ska köra och klättra och burka runt på sidan av berget så vill jag se en yamaha som klarar det. men en original yamaha mountain mot en m1000 eller m8 då? och varför kör inte yamahaförarna original då? varför sätter dom turbo på dom om dom går så bra då

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
rakt uppför ett berg har dom andra inte en chans men om man ska köra och klättra och burka runt på sidan av berget så vill jag se en yamaha som klarar det. men en original yamaha mountain mot en m1000 eller m8 då? och varför kör inte yamahaförarna original då? varför sätter dom turbo på dom om dom går så bra då
Är du på allvar? Det var ju du som började med att skriva att en turboyammis inte har en chans uppför ett berg. Herregud människa... Tycker det här ämnet börjar vara uttömt öht, är ju fullständigt omöjligt att komma fram till något vettigt med en frågeställning som redan från början är omöjlig att ge ett tillfredsställande svar på.

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Svaret på din fråga om varför Många sätter turbo på Yamaha är för att det är så enkelt och att prylarna håller. Skillnaden mellan 140 och 280 hp är otrolig...Som Stenmark sa .....Svårt att förklara för någon som inte begriper...

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Yamaha mountain funkar ju bäst uppför berg och såna ställen med mycke snö, det är ju efter leder dom inte är så roliga...
Med eller utan turbo... Assulten blev väl inte så lyckad. höll väl 300 mil.
Men nå funkar ski och arctic. är ju bara mer service, men yamman kan man ha längre och montera då "turbo" och köra så om man vill, sen ta bort den utan att motorn är helt slut.
150 hk räcker långt, finns väl 200 kitt också?

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Turbo Yamaha moutan hänger av allt uppför ett snötungt berg....
Är du på allvar? Det var ju du som började med att skriva att en turboyammis inte har en chans uppför ett berg. Herregud människa... Tycker det här ämnet börjar vara uttömt öht, är ju fullständigt omöjligt att komma fram till något vettigt med en frågeställning som redan från början är omöjlig att ge ett tillfredsställande svar på.

nej det var inte jag som började med att en turbo yamaha är bäst på att klättra. dom är ju tunga nanting hemst så inte skulle då jag sätta mig på en sån och köra in i skogen där det finns riktigt branta backar då man ska burka undan för alla träd uppför.

nu räcker det med off topic, ni får tycka va ni vill och jag tycker någe annat