Summit 600 -10, operation förbättring!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Den är till för att snabbt och enkelt kunna frikoppla krängningshämmaren. Då man typ kört dom 3 milen krokig högfarts-led till lekområdet knäpper man lös den och kastar sig ut i pudret.

Liknande teknik tillämpas även av en del som kör både on- och offroad med 4WD-bilar.

Edit: Det där är inte själva swaybaren, det heter "Swaybar Quick Disconnect kit". Swaybar = krängningshämmare.

Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Var och startade upp pärlan ikväll...å så fint hon spinner..rutan är dessutom monterad..nu ska farbror Beretta fixa skidorna... :)

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Var och startade upp pärlan ikväll...å så fint hon spinner..rutan är dessutom monterad..nu ska farbror Beretta fixa skidorna... :)
Härligt, flitens lampa lyser än fast snö är borta sedan länge ;)

...Själv har man skaffat hoj så just nu går all tid till att fixa i ordning den :)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Najs.

Själv har jag snöat in lite på gamla Ockelbos också.

Råkat köpa på mig några stycken... ;)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
SLP PP nu i min ägo :)

Skall monteras snarast, då jag blir ledig, med hjälp av Fredde.

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Just kollat in Scooled Again och längtar till vinter! Lite nya grejer beställda + montering av tidigare inköp börjar närma sig.
...Nya bilder borde inte vara allt för långt bort :)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Var till en kompis, med en 800:a -10.
Han monterade Better Boards, gissa om man blev sugen :(
Naturligtsvis hade han också monterat avtagbara k-hämmare..vill ha!!

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Fan, det där såg ju riktigt bra ut!! Ytterliggare en sak att skriva upp på önskelistan :)

Har det blivit några flera mods för dig?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Fan, det där såg ju riktigt bra ut!! Ytterliggare en sak att skriva upp på önskelistan :)

Har det blivit några flera mods för dig?
Nope, inga fler ännu. (kollar dock runt efter B Boards just nu)

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Har man haft Betterboards en gång så är man fast :) Dom funkar kanon,, bra fäste hela tiden!!

NTC i A-jaur är åf för betterboards i SWE. Tog dock mina från staterna,, läge nu när dollarn är låg..

Det finns lite andra alternativ men jag har alltid kört BB.. Super bra passform, lätt att installera..

Man ska bara våga sätta sticksågen i en skoter för 100 000 :):)

Vill du ha support Beretta så säg bara till :)

R

RevMan

Betterboards skulle jag också villja ha till vintern sjukligt irriterande att ramla av fotstegen pga av all snö.

Någon av er som testade 44graders helix i vintras?

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
...Efter lång frånvaro ska det äntligen börja fixas me skotran igen :)
Är ledig i veckan så jag tänkte ta mig lite tid att slutföra alla planerade projekt.
Har dock blivit lite sugen på att skaffa ett dekalkit åt den men har lite svårt att bestämma mig :( Vad tror ni skulle bli snyggast?? Befintligt utseende? Nya dekaler? Strippa skotern totalt på dekaler och vinyla tunneln svart?

Kom gärna med förslag! :)

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Tyvärr inte :( Det är bl.a. dom som skall monteras...
Testat dina?

Sent from my iPhone using Tapatalk